• Love family

Vi singel tjejer/kvinnor som är homo/bi här kan vi snacka :)

här är vår tjej tråd för oss singlar som är bi/homo...välkomna hit. Hoppas på att vi blir många:)

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • Svar på tråden Vi singel tjejer/kvinnor som är homo/bi här kan vi snacka :)
  • Fuyu

Tacktack! Jag är bisexuell och har vetat om det i 3-4 år. Hur känner din omgivning inför din sexualitet? Vet släkt och vänner? Vad är deras reaktioner?
    Mina vänner vet att jag är bisexuell men tror inte mina släktingar vet, rädd för att de som är så gammelmodiga ska börja se mig som en annan individ... reaktionen när jag sa att jag är miljöpartist var tillräcklig för att visa att sticker man ut så blir man nertryckt.. Just nu känner jag inte för att berätta om det, men någon gång kommer det väl ut, hur ska man hantera det då?

• Love family

Jag har haft turen att inte stöta på nåt negativt. Jag har varit öppen i 10 år och ingen har vänt mig ryggen. Tills 08 då jag blev brutalt misshandlad av en man pga att jag för ett par år sen sa till honom att sluta vara på mig och kladda och att jag va hs. sen 3 år senare så hände det.
    Fuyo, jag tror att man gör en stor katastrof bild av det hela, eller jag vet för så kände jag när jag insåg min läggning. Men om du träffar en tjej/kvinna som förstår dig så kan ni vara starka tillsammans. Det är viktigt att din partner respekterar dina val att berätta när du är redo.

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • Anonym

Jag är bi, trygg med läggningen men inte helt trygg med att komma ut...
    Jag har nog alltid vetat att jag är "annorlunda" dock var de väl ett par år sedan som jag kom ut, dock inte för alla. Mina förra arbetskamrater och några vänner. Tror dock att familjen vet, men inget vi pratar om...
    Har dock inte stött på något negativt så, bara oro från familjen...
    Har ju inte vart helt ute med det heller.

• Anonym (hemlis)

Jag är bi... Smyg bi än så länge he he
    Min partner vet och några få omkring mig vet... annars är det hemligt än så länge!
    Men vist är det härligt när man vågat erkänna det för sig själv... helt plötsligt öppnas en ny värld upp mitt framför ögonen på en!

• princess of hearts

Hej på er! Kul initiativ. Jag är gärna med och snackar lite. Jag har alltid varit medveten om att jag gillar tjejer/kvinnor. Så bland mina vänner har jag varit öppen sedan dagis ;) Mina föräldrar dock tog det tills jag var 20 innan de kunde acceptera att jag inte kommer anpassa in mig familjenormer eller att det bara är något som jag gör för att provocera. Jag har dessutom en son på tre år. En underbar liten människa.

• Anonym (...)

Singelbi, 30+, mestadels i garderoben, någon enstaka vet. Har inga planer på att "komma ut" så länge det inte känns påkallat och det gör det inte alls just nu. Folk omkring mig skulle reagera, så mycket vet jag:-/

• Misspetig
    Anonym (...) skrev 2010-12-13 18:10:38 följande:
    Singelbi, 30+, mestadels i garderoben, någon enstaka vet. Har inga planer på att "komma ut" så länge det inte känns påkallat och det gör det inte alls just nu. Folk omkring mig skulle reagera, så mycket vet jag:-/
    Skulle dom reagera på ett negativt sett tror du? Jag har "kommit ut" till vissa och vissa bryr jag mig faktiskt inte ens om dom vet eller inte, men sen finns det ju dom man helst undviker att prata med om det hela...

Hur länge har du vetat att du är bi?

vore kul om det blev lite fart på tråden...  *puffar*

nog måste det väl finnas fler som är homo/bi, singlar som vill snacka?
  • princess of hearts

Hoppas att alla har en fin jul! Själv är jag mer eller mindre insnöad, vilket är skönt på så vis att alla måsten om att fara runt för att träffa alla mildrats. Dock har jag saknat många av dem och det hade varit mysigt att fira jul med hela storamiljen.

• Love family
    princess of hearts skrev 2010-12-25 12:10:02 följande:
    Hoppas att alla har en fin jul! Själv är jag mer eller mindre insnöad, vilket är skönt på så vis att alla måsten om att fara runt för att träffa alla mildrats. Dock har jag saknat många av dem och det hade varit mysigt att fira jul med hela storamiljen.
    är och har varit en fin jul tack...snö finns det verkligen så det räcker detta år igen :) tur att man kan skicka saker eller kort till dom som bor lite längre bort, så har jag gjort.
    Ska vi ha ett gemensamt nyårslöfte?

att hålla denna tråd levande? :)

god jul och gott nytt år på er!!!
  • Anonym (R)

Hej, här är jag =)

Trodde jag hade skrivit i den här tråden men tydligen inte... =)

Svar på tråden Vi singel tjejer/kvinnor som är homo/bi här kan vi snacka :)