• Mamma S

Vinterdäck till Panther rullstol?

Min dotter har en Panther rullstol, den är jättebra men ruskigt jobbig att köra på vintern när det är snö och is. Jag har hört att det ska finnas lite grövre vinterdäck som gör det lättare att köra, men enligt vår arbetsterapeut på Sodexo finns det inte det. Är det någon här som vet om det finns att få tag på någon annanstans??

• Svar på tråden Vinterdäck till Panther rullstol?
  • Mamma S
    Kerubmamman skrev 2010-11-25 00:30:44 följande:
    www.greentyre.se/kund-05-04web.pdf kan Mobility vara nåt?
    Vet du om dom däcken passar till Panther rullstolar? Dom i mitten längst ner på sidan såg ju bra ut, det måste ju vara lättare att köra på snö och is med däck som inte är helt släta utan lite "mönstrade".

Tack för tipset!
  • Kerubmamman
    Mamma S skrev 2010-11-25 12:33:43 följande:
    Vet du om dom däcken passar till Panther rullstolar? Dom i mitten längst ner på sidan såg ju bra ut, det måste ju vara lättare att köra på snö och is med däck som inte är helt släta utan lite "mönstrade".

Tack för tipset!
    Hmm... ser att Panther finns med 20 eller 22 tums hjul och de där hjulen är från 22 tum och uppåt, så det beror nog på.. Obestämd Vet du hur många tum ni har på på hennes rullstol?
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Mamma S
    Kerubmamman skrev 2010-11-25 13:55:02 följande:
    Hmm... ser att Panther finns med 20 eller 22 tums hjul och de där hjulen är från 22 tum och uppåt, så det beror nog på.. Obestämd Vet du hur många tum ni har på på hennes rullstol?
    Nej jag har ingen aning, ska kolla upp det!
  • Kerubmamman

Jag såg på tillverkarens engelska sida att det finns fler storlekar på däcken www.greentyre.co.uk/chair.html
    antagligen kan de ta hem sådana till sverige vid behov.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Vinterdäck till Panther rullstol?