• strössel

Ska till Stockholm vart ska jag parkera ?

Jag ska till Stockholm den 2 dec och ska till kulturhuset, vart kan man smidigast parkera om man ska till kulturhuset och Nk ? Kommer inte därifrån så det ska vara smidigt att hitta dit gärna bra skyltat.

• Svar på tråden Ska till Stockholm vart ska jag parkera ?
  • KlasKristian

Allra smidigast är att parkera utanför stan och ta tunnelbana eller pendel in till centralen. Det är nämligen allt annat än gratis att parkera i innerstan.

• Pia och Elna
    KlasKristian skrev 2010-11-23 15:57:20 följande:
    Allra smidigast är att parkera utanför stan och ta tunnelbana eller pendel in till centralen. Det är nämligen allt annat än gratis att parkera i innerstan.
    Sant på gatan är det iof gratis på många ställen men att hitta parkering är dessto svårare.
  • strössel
    KlasKristian skrev 2010-11-23 15:57:20 följande:
    Allra smidigast är att parkera utanför stan och ta tunnelbana eller pendel in till centralen. Det är nämligen allt annat än gratis att parkera i innerstan
    Kan du ge några exempel ? Jag kommer från Linköpingshållet.
  • strössel
    Pia och Elna skrev 2010-11-23 15:56:03 följande:
    Konserthusgaragetgaraget är bra till de ställen du ska det är också alltid plats och bra skyltat. Det ligger på Sveavägen 17 så kommer du in via norrtull från tex E4an så behöver du knappt göra annat än att åka rakt fram.

clients.kartena.se/stockholmparkering/?objekt...
    Det låter jättebra , Jag kommer från linköpingshållet. Vet du vad det kostar att stå där en heldag ?
  • flingansnö

På helgerna är det gratis att parkera i stan om man inte parkerar i parkeringshus. Vi brukar parkera bakom Åhlens där brukar det ofta finnas ngn ficka på helgenra.

• strössel
    sweetpea skrev 2010-11-23 16:02:44 följande:
    www.stockholmparkering.se/objekt/bes01.htm
    Tack såg att konserthuset garaget var det enda stället som inte hade ett fast pris på 24 h.
    Gallerian p-hus är det långt ifrån koserthuset ? Där kostade det 240 kr/24 h.
  • Betty Boop
    strössel skrev 2010-11-23 16:06:23 följande:
    Tack såg att konserthuset garaget var det enda stället som inte hade ett fast pris på 24 h.
    Gallerian p-hus är det långt ifrån koserthuset ? Där kostade det 240 kr/24 h.
    Det är inte så långt. Men Hötorgsgaraget är garanterat närmast, men  jag vet inte vad det kostar. Konserthuset ligger ju på Hötorget.
  • KlasKristian

Är det konserthuset eller kulturhuset TS ska till? I'm confused.

• strössel
    KlasKristian skrev 2010-11-23 16:11:36 följande:
    Är det konserthuset eller kulturhuset TS ska till? I'm confused.
    Opps kulturhuset skrev fel Skrattande
  • skrutto

Det är max 5 minuters gångväg mellan gallerian och konserthuset.
    För att komma till gallerians parkering åker du av E4 mot norrtull. Kör mot centrum då hamnar du efter en vänster- och en högersväng på sveavägen. Följ den till en rondell, sväng vänster i rondellen och sen första höger (regeringsgatan) och där ser du garaget.
    För att komma från garaget till konserthuset går du upp i gallerian, ut genom huvudingången (den brevid brleksaker), gå till vänster upp till samma rondell som du körde igenom, sväng höger in på sveavägen gå längs den tills du ser konserthuset, stort och blått på vänster sida.

• skrutto
    skrutto skrev 2010-11-23 16:14:27 följande:
    Det är max 5 minuters gångväg mellan gallerian och konserthuset.
    För att komma till gallerians parkering åker du av E4 mot norrtull. Kör mot centrum då hamnar du efter en vänster- och en högersväng på sveavägen. Följ den till en rondell, sväng vänster i rondellen och sen första höger (regeringsgatan) och där ser du garaget.
    För att komma från garaget till konserthuset går du upp i gallerian, ut genom huvudingången (den brevid brleksaker), gå till vänster upp till samma rondell som du körde igenom, sväng höger in på sveavägen gå längs den tills du ser konserthuset, stort och blått på vänster sida.

Kulturhuset är ännu närmre, det ser du från rondellen.

• strössel
    skrutto skrev 2010-11-23 16:15:37 följande:

Kulturhuset är ännu närmre, det ser du från rondellen.

Tack för din vägbeskrivning, har skrivit ner den nu på papper. Tusen tack för alla svar !
  • skrutto

Kom på att det kanske inte står norrtull vid avfarten, men det borde stå något av frihamnen, färjeterminal, Tallin eller Lidingö på skyltarna på motorvägen och sen är det skyltat mot centrum när du kommit av E4:an.

• strössel
    skrutto skrev 2010-11-23 16:47:56 följande:

Kom på att det kanske inte står norrtull vid avfarten, men det borde stå något av frihamnen, färjeterminal, Tallin eller Lidingö på skyltarna på motorvägen och sen är det skyltat mot centrum när du kommit av E4:an.

Ahh ok får hålla koll !
Svar på tråden Ska till Stockholm vart ska jag parkera ?