• mc babe

Dotter nästan 2 tar av sig blöjan

MIn dotter som blir 2 i februari har upptäckt en ny grej. Hon tar av sig blöjan med jämna mellanrum, detta har bland annat hänt när hon har sovit middag här hemma två gånger. När man kommer in för att ta upp henne så sitter hon där helt näck och är jättelycklig.... Det har faktiskt inte hänt någon olycka dessa gångerna.

Kan det vara så att hon börjar tröttna på blöja? Hon är väldigt intresserad av kiss och bajs, pratar gärna om det och vill gärna gå och sätta sig på pottan, men hon gör aldrig något i pottan.

• Svar på tråden Dotter nästan 2 tar av sig blöjan
  • ladydi

Passa på att postträna vettja. Bättre tecken lär du ju inte få...

• Allrona

Min dotter är exakt lika gammal som din och tar också av sig blöjan ofta nu. Dessutom vägrar hon ofta ta på sig blöjan när man har bytt på henne. Vi låter henne gå utan blöja om hon vill när vi är hemma. Några gånger har hon kissat o bajsat på pottan men ofta kommer det på golvet. Vi tycker inte det gör så mycket med lite kiss på golvet så vill hon vara utan blöja så får hon.

• Anne69

Låt henne provsitta på pottan lite! Hon är troligtvis fysiskt redo att få till det. Sen är ju frågan om NI är redo......det tar massor av tid o energi att potträna. Man behöver tålamod, trasor o massor med ombyten. särskilt tålamodskrävande är det vintertid..... Men vips slipper man blöjbestyren och att släpa hem alla blöjorna från affären!! Det är värt det men man behöver bestämma sig och sen vara konsekvent! Men ni kan ju börja med att låta henne prova lite....bara för att stilla nyfikenheten. Lycka till!

• PetraMunchen

Kör potta allt ni kan och ha henne naken nertill när ni är hemma om det går. Tid och energi för potträning tycker jag inte vi behövde så mycket, man kan ju köra med blöja när man ska ut och ingen hemma i början.  Vår son blev blöjfri i somras/våras och sen även på natten ca 3 månader senare. Han blev två i juli i somras.

• Mumin75

Min dotter fyller 2 i mars och hon gör precis likadant. Den åker av i tid o otid och nästan varje morgon när man kommer in till henne så har hon tagit av den, ofta går hon o hämtar en ny blöja och försöker ta på sig den. Pottan är rolig att sitta på men inte att gör något annat ... Det mysigaste var den morgonen jag klev in i dotterns rum och upptäckte att hon tagit av sig blöjan och sen bestämt sig för att både kissa och bajsa i sängen... och för att gör det hela ännu roligare för mamma så bestämde hon sig tydligen för att vara lös i magen den morgonen ... haha, nu kan jag skratta åt det men det var inte så mysig just då.

• Super blondinen

vi använde oss av body när våran pilla upp blöjorna.
    Så kör på Body och potta.

• XieXie

Vår dotter är nästan två och gör samma sak och eftersom jag avskyr pillriga bodys så får det bli potträning nu.

Svar på tråden Dotter nästan 2 tar av sig blöjan