• Anonym (Förvirrad)

Kreditkort? Vilket är bäst?

Vill veta vilket kreditkort man ska skaffa?

Tycker de e skit svårt med räntor hit o dit o hur stort max belopp man ska ha på de..

Vill inte höra på nån som säger åt mej att inte skaffa.

• Svar på tråden Kreditkort? Vilket är bäst?
  • Takex

Jag bor inte i Sverige men jag har kreditkort. Min man väljer efter de med bäst förmåner, så han jämför helt enkelt. För oss t ex lönar det sig med ett kreditkort som ger "miles" eftersom min familj bor i Sverige. Så du kan ju gå runt och fråga olika kreditkorts företag och se vad dom erbjuder för något. Sen maxbelopp tror jag bestäms av ens inkomst? Vi har satt vårat på vad vi tycker är rimligt, det är inte max för vad vi klarar att betala utan under men vad vi tycker en månad får kosta. Det är inga problem där.

Det jag tycker är värdelöst med kreditkort är att jag tycker det är otroligt tråkigt att betala för saker en månad efter. Jag tycker verkligen det suger. Men det är vad jag känner rent praktiskt är dom väldigt smidiga i alla fall här borta eftersom alla i hela landet har kredit kort i stort sett så det är väldigt anpassat efter det. Vet inte hur det är i Sverige men här är det smidigt! 

• Linda1976

Det beror ju lite på vad du ska ha det till.

Jag har ett GE Money Bank MasterCard, med en kreditgräns på 40 000,  använder det bara om jag handlar dyrare saker på nätet eller utomlands, och betalar alltid hela summan på räkningen månaden efter, just för att slippa räntor. Räntorna är alltså ointressanta för mig eftersom jag inte handlar på avbetalning.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Att däremot handla och delbetala vi kreditkort är inte så begåvat - det är ju det som fäller de flesta i Lyxfällan...

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Takex
    Takex skrev 2010-11-23 17:49:42 följande:
    Jag bor inte i Sverige men jag har kreditkort. Min man väljer efter de med bäst förmåner, så han jämför helt enkelt. För oss t ex lönar det sig med ett kreditkort som ger "miles" eftersom min familj bor i Sverige. Så du kan ju gå runt och fråga olika kreditkorts företag och se vad dom erbjuder för något. Sen maxbelopp tror jag bestäms av ens inkomst? Vi har satt vårat på vad vi tycker är rimligt, det är inte max för vad vi klarar att betala utan under men vad vi tycker en månad får kosta. Det är inga problem där.

Det jag tycker är värdelöst med kreditkort är att jag tycker det är otroligt tråkigt att betala för saker en månad efter. Jag tycker verkligen det suger. Men det är vad jag känner rent praktiskt är dom väldigt smidiga i alla fall här borta eftersom alla i hela landet har kredit kort i stort sett så det är väldigt anpassat efter det. Vet inte hur det är i Sverige men här är det smidigt! 
    Borde tillägga att med månaden efter menar jag att en räkning alltid kommer en månad efter.
  • Takex
    Linda1976 skrev 2010-11-23 17:53:21 följande:
    Att däremot handla och delbetala vi kreditkort är inte så begåvat - det är ju det som fäller de flesta i Lyxfällan...
    Jag tror också det är farligt och när vissa kort har minimum inbetalningar så dom inte begär hela summor om man inte kan/vill betala så.
Svar på tråden Kreditkort? Vilket är bäst?