• lillasötarara

Nu har det gått för långt!

Jag är så trött på min dotters beteende. Hon tror att hon får göra precis som det passar henne. Hon tar och gör precis lite som hon vill. Trött på hennes jag bryr mig inte attityd. Bara tjatar om att hon ska ha och ha men aldrig någonsin ska hon behöva göra något för det. Min dotter är 12 år och jag känner att detta har börjat urarta sig kraftig på senaste tiden.

Det senaste året har tre datorer gått sönder för henne, hon har spillt dricka på det, tappat i golvet och råkat trampa på en och den första vet jag inte riktigt vad som hände med. Försökringsbolaget vägrar betala ut försäkring nu så nu fick det vara nog. Vi bestämde att hon får ingen ny dator försen hon börjar visa att hon förstår värdet av det och att det från och med nu ska bli ändring på saker.

Jag vet att felet ligger hos mig och hennes pappa. Vi har inte orkat ta fajterna med henne, tyvärr har vi velat för mycket som inte har varit bra för henne. Varit för snälla och det enda vi gjort är och ge henne en enorm björntjänst.

Hon ska börja få ta ansvar för sitt handlade nu är det slut med curlandet! Jag uppmanar alla andra mammor att tänk efter innan ni tror att ni gör era barn en tjänst, det kan lika väl slå åt andra hållet.

Svar på tråden Nu har det gått för långt!