• Anonym

Huur har homosexuella sex?

Jag har funderat och funderat om och om igen på några saker. Och eftersom jag bara frågar mina vänner - som är heterosexuella vad jag vet, så har jag ännu inte fått något svar. Så min fråga riktar sig till homo- eller bi-sexuella. Både kvinnor och män. Hur har ni sex? Jag är bara nyfiken och har absolut inget emot någon läggning eller så.
    Saknar ni homoxexuella eller bi-sexuella tjejer något "där nere" utöver att pilla på "ni vet vad"? Något som liksom fyller ut er? Det gör ju i alla fall jag - men så är jag ju heterosexuell också. Men jag vet inte om det blir någon skillnad för er?
    Och så en fråga till både män och kvinnor - tillfredsställer ni varandra på samma gång eller gör ni det skönt för er partner och sen får själv eller vice versa? Det låter svårt att liksom bli -sugen samtidigt som man gör det själv? 69an kanske funkar på er tjejer?
    Ja som ni ser så är jag helt okunnig kring det här - men nyfiken. Hoppas någon vill svara och ursäktar min okunnighet.

• Svar på tråden Huur har homosexuella sex?
  • Anonym (Emma)

Nu är jag ju också strait men svarar ändå... Antar att de smeker varandra, ger och får oralsex, tar med leksaker ibland när de vill. Precis som alla andra.

Kan tillägga att ajg har en kompis som är bög och han säger att analsex är inte självklart för bögar heller. Jag läste någonstans att analsex är lika vanligt/ovanligt hos homusexuella män som hos hetrosexuella par. Intressant, tyckte jag. Hade en bild av att det var självklart för alla bögar.

• Binary

Jag misstänker att det är en hel del smek, slick och sug och i en hel del fall mer av den varan än regelrätt penetration

• Anonym

Äh är väl inte så mer komplicerat än att hetrosexuella har sex. Finns ju dildos för dom lespiska om dom nu vill bli utfyllda. Sen slickar och smeker väl homosexuella par varandra som hetrosexuella gör. ha lite fantasi ts. Så svårt är det väl itne att komma på hur dom kan ha sex?

• linjes

Bi och när jag har sex med en kvinna blir det slick sug smek och ibland dildo ungefär samma som när jag har sex med en man

• Anonym

Ja visst så långt är jag med. Allt som är samma som för heteropar alltså. Men det måste vara svårt att få till en orgasm för båda samtidigt. Det är det ju för heteropar också. Men man har ju skönt samtidigt naturligt genom själva sexet - utöver smeket då alltså. Blir det som så att själva sexet turas man om med (alltså det som leder till orgasm)? Eller hur gör man annars?

• Anonym (Love)
    Anonym skrev 2010-11-24 06:52:50 följande:
    Ja visst så långt är jag med. Allt som är samma som för heteropar alltså. Men det måste vara svårt att få till en orgasm för båda samtidigt. Det är det ju för heteropar också. Men man har ju skönt samtidigt naturligt genom själva sexet - utöver smeket då alltså. Blir det som så att själva sexet turas man om med (alltså det som leder till orgasm)? Eller hur gör man annars?
    Varför skulle man turas om? varför kan man inte bara suga och smeka varandra samtidigt?
  • Anonym
    Anonym (Love) skrev 2010-11-24 06:57:52 följande:
    Varför skulle man turas om? varför kan man inte bara suga och smeka varandra samtidigt?
    Det kanske man kan? Men när man liksom har "vanligt" sex med någon av andra könet så sköter det ju sig själv på sätt och vis - fast det är väl kanske bara att rörelserna blir annorlunda men kanske ändå samma sak?
  • Anonym (olika)

Så kan man väl inte fråga.... det är ju som att fråga Hur har straighta sex, och det skiljer sig ju från par till par. I alla relationer jag varit i har det iaf varit olika. med en man hade vi bara sex i en ställning och det var bara hans orgasm som var viktg, i en annan har vi fått orgasm tillsammans, i en tredje har vi provat olika saker osv.... man kan väl inte generalisera på det viset?

• Anonym
    Anonym (olika) skrev 2010-11-24 13:37:30 följande:
    Så kan man väl inte fråga.... det är ju som att fråga Hur har straighta sex, och det skiljer sig ju från par till par. I alla relationer jag varit i har det iaf varit olika. med en man hade vi bara sex i en ställning och det var bara hans orgasm som var viktg, i en annan har vi fått orgasm tillsammans, i en tredje har vi provat olika saker osv.... man kan väl inte generalisera på det viset?
    Nej det kanske man inte kan. Men fråga måste jag ju göra för annars kan jag ju inte lära mig nåt. Har du hört talas om "det finns inga dumma frågor"? Saken är att om man tvingas tänka om en fråga är "korrekt" eller socialt accepterad, så hindras man ju från att utvecklas och lära sig nya saker. Jag vill väldigt gärna lära mig nya saker, men då måste jag också få ställa frågorna på det sätt som jag kan.
  • Anonym (olika)
    Anonym skrev 2010-11-24 16:55:04 följande:
    Nej det kanske man inte kan. Men fråga måste jag ju göra för annars kan jag ju inte lära mig nåt. Har du hört talas om "det finns inga dumma frågor"? Saken är att om man tvingas tänka om en fråga är "korrekt" eller socialt accepterad, så hindras man ju från att utvecklas och lära sig nya saker. Jag vill väldigt gärna lära mig nya saker, men då måste jag också få ställa frågorna på det sätt som jag kan.
    MEn så menade jag ju inte! Sorry, du missförstod! Altså såklart man kan fråga. MEnar bara att det ju är svårt att få ett svar, du får väl antagligen lika många svar som det finns människor. Jag menar inte att det är socialt fel att fråga, bara att det liksom inte går att få ETT svar, utan snarare MASSOR med svar, så man blir väl antagligen inte så mkt klokare, jag menar hur du har sex och hur jag har sex skiljer sig antagligen rätt mkt åt, och vui är ju straighta båda två.... förstår du hur jag menar?
  • Anonym
    Anonym (olika) skrev 2010-11-24 16:59:50 följande:
    MEn så menade jag ju inte! Sorry, du missförstod! Altså såklart man kan fråga. MEnar bara att det ju är svårt att få ett svar, du får väl antagligen lika många svar som det finns människor. Jag menar inte att det är socialt fel att fråga, bara att det liksom inte går att få ETT svar, utan snarare MASSOR med svar, så man blir väl antagligen inte så mkt klokare, jag menar hur du har sex och hur jag har sex skiljer sig antagligen rätt mkt åt, och vui är ju straighta båda två.... förstår du hur jag menar?
    Då förstår jag dig ja. :) Har fått lite "skit" för min fråga förut och då vågar man ju inte fråga till slut. Och då är det nog lätt att dra slutsatsen att de flesta blir sura för att man frågar..... varför man nu skulle bli sur över mina frågor - det begriper jag faktiskt inte. Kunskap är väl det bästa för att förebygga missförståelse och få mer respekt i samhället.

Det vore roligt om fler homosexuella alternativt bi-sexuella skulle skriva här. :) Hoppas på fler svar.
  • Anonym (win)

Såklart du ska fråga om du inte vet Vad jag tänker på är att en del frågor är lite underliga. Du nämner t ex 69:an och är tveksam till den i ett homo-förhållande. Och där förstår jag ärligt inte hur du tänker. Homosexuella kan väl ligga på var sitt håll liksom heterosexuella? Jag förstår liksom inte hur man ens kommer på tanken att det inte skulle fungera. Vid tjej/kille har den ene en snopp i munnen och den andre en fitta. kille/kille har varsin snopp i munnen och tjej/tjej slickar båda snippa. Är ju inte det minsta konstigt och inte heller att det skulle vara svårare att komma samtidigt, hur tänker du när du tror det? (ärligt menad fråga). Du föreställer dig att det skulle vara svårt att suga samtidigt som man blir avsugen, varför? Är det inte lika svårt att bli avsugen samtidigt som man slickar en tjej?

Hur som helst, min bäste vän är bög och väldigt öppen så jag vet typ allti minsta detalj om hur han har sex. Han säger att det är avsugningarna som är det sex som mest praktiserat. Bögar sätter alltså inte på varandra i rumpan i tid och otid som många inbillar sig. NÄR min vän ägnar sig åt penetration så gör han det i "missionären" tex och samtidigt som han kör analt så kommer han ju åt att runka killen samtidigt, partnern får alltså njuta dubbelt . Rida är också något han gör ofta (sitter på huk). Sitter han vänd mot sin partner så runkar partnern honom och sitter han med ryggen mot så runkar han sig själv medan han rider.

Ja, det var några intima detaljerade beskrivningar av hur det kan gå till, hoppas det klarnade något för dig

• Anonym
    Anonym (win) skrev 2010-11-24 18:59:16 följande:
    Såklart du ska fråga om du inte vet Vad jag tänker på är att en del frågor är lite underliga. Du nämner t ex 69:an och är tveksam till den i ett homo-förhållande. Och där förstår jag ärligt inte hur du tänker. Homosexuella kan väl ligga på var sitt håll liksom heterosexuella? Jag förstår liksom inte hur man ens kommer på tanken att det inte skulle fungera. Vid tjej/kille har den ene en snopp i munnen och den andre en fitta. kille/kille har varsin snopp i munnen och tjej/tjej slickar båda snippa. Är ju inte det minsta konstigt och inte heller att det skulle vara svårare att komma samtidigt, hur tänker du när du tror det? (ärligt menad fråga). Du föreställer dig att det skulle vara svårt att suga samtidigt som man blir avsugen, varför? Är det inte lika svårt att bli avsugen samtidigt som man slickar en tjej?

Hur som helst, min bäste vän är bög och väldigt öppen så jag vet typ allti minsta detalj om hur han har sex. Han säger att det är avsugningarna som är det sex som mest praktiserat. Bögar sätter alltså inte på varandra i rumpan i tid och otid som många inbillar sig. NÄR min vän ägnar sig åt penetration så gör han det i "missionären" tex och samtidigt som han kör analt så kommer han ju åt att runka killen samtidigt, partnern får alltså njuta dubbelt . Rida är också något han gör ofta (sitter på huk). Sitter han vänd mot sin partner så runkar partnern honom och sitter han med ryggen mot så runkar han sig själv medan han rider.

Ja, det var några intima detaljerade beskrivningar av hur det kan gå till, hoppas det klarnade något för dig
    Det gjorde det! Det var rent matematiskt jag tänkte. Har inte så stor erfarenhet av 69an alls faktiskt så jag har väl svårt för att tänka mig det tekniskt bra för hetero heller. Får väl föreslå detta för min sambo så får vi se om det klarnar.
  • Anonym (Mi)
    Anonym skrev 2010-11-24 13:35:15 följande:
    Det kanske man kan? Men när man liksom har "vanligt" sex med någon av andra könet så sköter det ju sig själv på sätt och vis - fast det är väl kanske bara att rörelserna blir annorlunda men kanske ändå samma sak?
    Fast jag håller inte med om att heterosex alltid "sköter sig själv", jag är heterosexuell och jag njuter nästan bara under penetration om min partner smeker mig samtidigt som han penetrerar (eller om jag får klitorisstimulans på något annat sätt). Jag skulle gissa att homosex är ganska likt heterosex på det sättet att det är väldigt olika från par till par.  Och även heterosexuella har ju ickepenetrerande sex, sex med leksaker, analsex, oralsex, sex där den ena ger och den andra njuter, sex där båda njuter samtidigt osv i all oändlighet. Heterosex är ju inte bara "kuken i fittan sex".
  • Anonym (bi)

Kvinnor kan smekas och slicka varandra,  ja.   Dildo var jag aldrig med om,  men mina lesbiska äventyr hände mig innan det fanns dildos  i vart och vartannat hem.

Undrade hur bögar gör när jag här i trådar läste om män som ville ha analsex   med sin kvinna - och absolut inte kunde tänka sex att testa hur det känns att ha något i anus.   Sökte mig fram till RFSU: s   hemsida, som har omfattande information  för oss okunniga.

• Anonym (flatan)

Alla har väl sex på olika sätt. Det är inget som jag iaf diskuterar med andra. Det kommer av sig själv hur man vill ha med just den partnern. Skulle dock aldrig använda en dildo då kan man ju lika gärna vara tillsammans med en man

• Anonym

Jag håller med TS om att det vore intressant att veta hur det går till hemma hos homosexuella.
    Jag har alltid, säkert mycket fördomsfullt eftersom jag faktiskt inte vet något om det, trott att det är mycket analsex hos grabbarna och oral och strap-on hos tjejerna.
    Naturligtvis är erat sexliv precis som alla andras något väldigt privat som vi andra egentligen inte har med att göra men om någon skulle ha lust att upplysa oss okunniga om hur det egentligen går till vore jag mycket tacksam.

Svar på tråden Huur har homosexuella sex?