• Malin med Tim

Tips på present från Mamma och Pappa önskas!

Vi ska inte ha dop, men en fest för att fira vår sons födelse. Vi vill gärna ge sonen något som han kan ha som minne från sin födelse eller nytta av senare i livet, men vi har total korvstoppning och kan inte komma på något! Om han var en tjej skulle vi nog köpa ett fint smycke, men jag tycker att det är svårt att komma på en killgrej...

Vill inte ge han prydnadsföremål som han inte uppskattar när han blir äldre. Har ni några bra tips på andra presenter?

• Svar på tråden Tips på present från Mamma och Pappa önskas!
  • Morticia

Det sjuka är att vi inte köpt något!
    Jag kom på det efter dopet.
    Men något ska vi köpa... Kanske en gunghäst eller så.

Sagoböcker är fint.

• Beatrize74

Köp en riktigt fin sagobok med samlade sagor typ "Bröderna Grim" Den finns med läderinfattning och "guldkanter", en riktigt fin skatt att låta gå i arv i släkten sedan.

• fru bengtsson

Om ni har trädgård kan ni kanske plantera ett fruktträd eller dylikt.

• lilleli

En liten id bricka i guld med guldkedja till.....

• lilleli

Kom på en grej till....såndär glasgrej som man gör av gjutning på hans fötter och händer...

• obelix

Vi köpte en målad tavla där hans födelsevikt, längd, datum, tid & ort samt en personlig hälsning från mamma & pappa

Jättefin, kan verkligen rekomendera det

• Vanessa

Våra barn har båda fått en dopram av oss (sån rund med födelsedata m.m.) + ateljebilder hos fotograf i dopklänning (både porträtt och familjekort. En serie brukar ju va tio kort eller liknande) och ett av porträttkorten förstorade i dopramen. Sitter ovanför barnens sängar och är så fina. Jag, som aldrig annars har idéer är så glad att jag gjorde dessa kort. Albumen har de på sina minneshyllor ovanför sängen så de är deras.

Nu vet inte jag hur gammal din pojk kommer vara när ni ska ha namngivningen (?), men ni kan ju göra detta på halvårsdagen och ändå ha en dopram till honom.

Jätteroligt att ha, särskilt om ni får fler barn i framtiden och kan göra samma sak till dem.

• Nina 73

Kanske ett par fina manchettknappar som han kan ha när han blir äldre!

• knyttet 06

Vi köpte en vacker afrikansk trumma till vår son. Den har han haft mycket glädje av och kommer förmodligen att ha med sig ut i livet.

Svar på tråden Tips på present från Mamma och Pappa önskas!