Från blond till brun och tillbaka igen?
Går det att fixa själv?
Är typ mellanblond i mej själv men har blonderat/slingat i många år. Tröttnade på att färga utväxt så för några veckor sedan slog jag till och blev brunett. Använde Loreal Casting Creme Gloss i nyansen beigeblond. Det blev ljusbrunt på mej men dessvärre såg det lite grått/grönt ut. Blev då rekommenderad att ha i något rött så köpte en som jag inte alls kommer ihåg var det var (Något från Schwarzkopf kanske, billigt, kring 45 kronor). Man hade i det som ett schampo bara och sköljde ur efter 20 minuter. Det blev nu brunt med koppar i. Mest koppar upptill, nedåt i längderna ser det mest ljusbrunt ut, vet inte om jag missade där eller om det tog sämre.
Hursomhelst så trivs jag inte alls i detta utan vill bli mitt gamla blonda jag igen. Hur går jag tillväga och är det ens lönt att försöka själv? Kan jag förvänta mej om jag bara låter det vara att det mesta tvättas ur eller sitter det permanent på mitt blekta hår?
Om jag vill bli av med det snabbt? Avfärgning? Kan jag förvänta mej att det blir orangt då? Blondering direkt? Slingor? Hur gör jag? Tacksam för hjälp :)