• Anonym

Klarar inte av distanskursen. Hjälp! (Hermods)

Imorgon ska sista uppdraget in. Och det funkar verkligen inte. Jag har verkligen tvingat mig inför de senaste uppdragen för att få in de. Men kursen intresserar mig inte alls! Jag borde ha kommit på det tidigare jag vet. Men det blev strul med alla mina kurser så jag valde att behålla denna. De övriga kurserna har jag fått mvg och vg i men denna är helt motig och jag känner "redan nu" att det kommer gå käpprätt åt helvetet på det muntliga eftersom jag bra har tränat just på uppdragsfrågorna och läst de två romanerna som man skulle läsa.

Så vad göra?
    Skita i att skicka in det sista uppdraget?
    Skriva i uppdraget och be läraren underkänna mig?
    Kämpa mig igenom sista uppdraget, dyka upp på det muntliga och känna mig dum som inte kan något?

Kursen är Engelska C.
    Engelska har jag i tidigare kurser fått mvg och vg. Men just C har verkligen låst sig för att det vara handlar om att analysera litteratur.

• Svar på tråden Klarar inte av distanskursen. Hjälp! (Hermods)
  • LadyLi

Skriv nån snyfthistoria om att du inte mår bra och gör ditt bästa.. De brukar funka här i alla fall:)

• CoolJen

Vet hur det är att plugga nåt man inte är intresserad av. Läste för ett år sen en 100 poängs kurs på hermods och lyckades trots ointresse få VG som slutbetyg.
    Jag trodde flera ggr att jag inte skulle klara av kursen...la alldeles för lite tid på dene men det gick ändå.
    Kommer ihåg att jag en gång fick skjuta(efter jag bett om det) på att skicka in ett uppdrag och det var inga problem.

Hur har det gått i de andra uppdragen?

Det är ju från uppdragen som det slutliga frågorna kommer och kan du bara övergripligt vad du skrivit(och fått för kommentarer) så klarar du ju även det muntliga!

• Anonym
    LadyLi skrev 2010-11-23 21:35:01 följande:
    Skriv nån snyfthistoria om att du inte mår bra och gör ditt bästa.. De brukar funka här i alla fall:)
    Ska jag skriva det i uppdraget?

Det boohooooiga är att det är så många olika frågeställningar i det sista. JAG VILL INTE Kräks
  • Anonym
    CoolJen skrev 2010-11-23 21:38:22 följande:
    Vet hur det är att plugga nåt man inte är intresserad av. Läste för ett år sen en 100 poängs kurs på hermods och lyckades trots ointresse få VG som slutbetyg.
    Jag trodde flera ggr att jag inte skulle klara av kursen...la alldeles för lite tid på dene men det gick ändå.
    Kommer ihåg att jag en gång fick skjuta(efter jag bett om det) på att skicka in ett uppdrag och det var inga problem.

Hur har det gått i de andra uppdragen?

Det är ju från uppdragen som det slutliga frågorna kommer och kan du bara övergripligt vad du skrivit(och fått för kommentarer) så klarar du ju även det muntliga!
    Av fem totala uppdrag har jag fått 3 vg, 1 g och det imorgon vet jag inte än...  Men dte är ju gloser (ett hundratal) och jag har inte pluggat in en enda. . Jag tycker engelska är jätteroligt, men jag trodde att kursen skulle haka på A och B kursen och inte att det bara skulle vara en massa läsande och analyserande *urk*.
  • LadyLi
    Anonym skrev 2010-11-23 21:42:04 följande:
    Ska jag skriva det i uppdraget?

Det boohooooiga är att det är så många olika frågeställningar i det sista. JAG VILL INTE Kräks
    Ja,skriv det. Jag har gjort så vid ett flertal tillfällen. Tycker de lyssnat och tagit till sig det. Och sen gör du ditt bästa.. De vill ju oftast bara att man gör uppgiften..sen om den är bra eller inte avgör betyget.. men för G krävs ju inte så mycket ändå.  Kom igen nu!:)
  • Anonym

Man kanske ska kämpa sig igenom det sista uppdraget och hoppas på det bösta på det muntliga bara. Säga som det är att jag inte engagerat mig så mycket? Eller ska jag hålla det för mig själv?

I de andra kurserna har de frågat slumpfrågor om hela kursen och inte endast uppdragsinnehållet det är därför jag oroa mig lite. Tänk om de ber mig redovisa en massa ord som jag inte har en aning om .  

• LadyLi
    Anonym skrev 2010-11-23 21:47:23 följande:
    Man kanske ska kämpa sig igenom det sista uppdraget och hoppas på det bösta på det muntliga bara. Säga som det är att jag inte engagerat mig så mycket? Eller ska jag hålla det för mig själv?

I de andra kurserna har de frågat slumpfrågor om hela kursen och inte endast uppdragsinnehållet det är därför jag oroa mig lite. Tänk om de ber mig redovisa en massa ord som jag inte har en aning om .  
    Gå dit..gör ditt bästa. Säg att du får hjärnsläpp för att du har järnbrist just nu eller nått.. eller att du inte klarar av sociala situationer..
Svar på tråden Klarar inte av distanskursen. Hjälp! (Hermods)