Känns som om jag misslyckats helt!
Vår dotter på 7 år säger ofta att vi alltid blir så arga på henne. Och visst, finns det fog för det blir jag arg. Jag har hetsigt humör tyvärr och det vet hon. När hon t ex ritar på väggar, klipper isönder kläder, medvetet tar isönder sina saker då blir jag riktigt arg. Jag tycker att jag faktiskt FÅR bli arg då. Jag kan både fräsa till, höja rösten och fösa in henne på rummet.Vi blir alltid vänner igen och jag är noga med att prata om situationen. Sådana här "bråk" mellan oss inträffar kanske 2 ggr i månaden, ibland mer sällan.
Nu har en riktigt riktigt allvarlig sak inträffat här hemma. Hon har orsakat en mindre brand då hon lekte med en tändare. Denna tändare skulle naturligtvis inte överhuvudtaget finnas i "barnhöjd", vårt fel! Nu slutade allt väl ändå(ett förstört rum här hemma) och när vi pratat om det (jag har INTE skällt alls) har det kommit fram att hon visste att det brann, men hon vågade inte säga ifrån eftersom vi isåfall skulle bli arga......
När hon säger så blir jag riktigt orolig och sårad. Det känns som om hennes förtroende för mig är lika med noll för att jag vid tidigare tillfällen sagt till på skarpen. Jag är bara tacksam för att hon inte skadade sig och det har jag förklarat.
Vad tycker ni om detta? Känner mig som världens sämsta mamma verkligen