Pälsängrar - har jag gjort tillräckligt? PANIK!
Jag upptäkte för några månader sedan två små bruna baggar som kröp på min sängkarm. Försökte identifiera men hittade inget djur som passade på anticimex hemsida. Hur som helst så hittade jag för någon vecka sedan en larv under sängen som såg exakt ut som en pälsängerlarv och på så vis fattade jag vad det var frågan om. Jag ringde anticimex och frågade vad jag skulle göra och de bokade tid för sanering (de kommer i övermorgon). Jag frågade hur jag skulle bli av med dem och hon på anticimex sa frysa eller tvätta i 60 grader. Jag har dock väldigt begränsade möjligheter till frysning (äger enbart ett frysfack, och där jag bor är det inte heller -18 för tillfället, knappt minus alls. Jag bor dessutom på 3e våningen utan balkong) och vi har torkRUM i hyreshuset. Man kan inte ställa in temperatur i torkrummet. När jag pratade med anticimex så sa jag detta och frågade om det skulle funka ändå om jag tvättade kläder i 40/handtvätt (de som inte gick att tvätta i 60) och hade dessa i torkrummet. Antingen så missuppfattade hon mig eller så var jag i ett sådant paniktillstånd att jag inte lyssnade ordentligt för jag trodde i alla fall att det skulle funka bra. Så jag tvättade ALL textil. Det jag inte är så rädd om tog jag i 60, resten tog jag med det som stod på lapparna. Sedan fick det vara i torkrummet i minst 8 timmar innan jag packade in alla kläder i brödpåsar från ICA. Jag storstädade min lilla lägenhet med klorin. Några dagar efter stortvättning och storstädning ringde jag anticimex igen (detta var igår) och frågade om jag gjort tillräckligt. Hon i telefonen sa då att grejen är att man ska nå temperaturen 60 grader och att jag då antagligen inte gjort det eftersom det inte är det i torkrummet.
Nu undrar jag om någon vet huruvida de sköljs bort/dör ändå eller om djuren är kvar i mina kläder?
Trivs de jättebra i torkrummet och har spridit sig till andra i huset bara för det?
Är de kvar helt enkelt?
Kan tillägga att jag har ALLVARLIG fobi mot dessa djur samt är en pedant av rang. Jag har har ständig panik nu hela veckan och har knappt kunnat äta. Jag städade och tvättade i 21 h i sträck utan mat och vila och nu vågar jag knappt röra mig i lägenheten för att jag är så rädd att jag ska se någon änger. Snälla svara, jag är livrädd och desperat! Är det någon som tvättat i 40 grader och inte fått tillbaka dem!?