• Mazri

Lägga pärlplattor med 2,5-åring

Har fundrat på att inhandla pärlor och pärlplattor till min dotter som är 2,5.
    Hon tycker om att pyssla med t.ex PlayMais så jag började fundera på pärlplattor eftersom jag själv tyckte det var så kul som liten.

Men är hon för liten?
    Och vart finns det billigast material?

• Svar på tråden Lägga pärlplattor med 2,5-åring
  • Frediza1980

hej! fins bra grejer på panduro. när min dotter var 2 köpte jag ett sett med lite större pärlplattor och stora pärlor där. Hon har alltid älskat att pysslat och detta tyckte hon var jätte kul! kan kanske vara bra att börja med

• Anne69

Det finns särskilda lite större pärlor som de allra minsta kan använda. De finns förstås på Panduro men också på ÖoB (mkt billigare) och i vanliga leksaksaffärer.

• Teskedsmamman

Min 3-åring började med de små pärlorna runt 2½ år ungefär, det blir väl kanske inte så fint alltid och pärlorna kanske inte hamnar där de ska jämt, men det är bra finmotorisk träning.

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Mazri

Då ska jag kika på ÖoB först.
    De brukar ju ha billigt julklappspapper också så då "gör jag 2 flugor på smällen" på en gång då.

Kan ju börja med stora pärlor först då och se om det är en hit, eller just ja, nu slog det mig att vi ju kan lägga det på hennes önskelista till jul.

• Bollen82

Jag köpte pärlor till min 2,5 åring nyligen. En spann med ca 16.000 pärlor och 5 olika plattor. Tror att den kostade 79 kr på ICA Maxi.

• Mazri

Wow Bollen.... Såg plötsligt framför mig hur den spannen välter/ramlar från bordet.....
    Så det blir en golvsyssla det här...så begränsar man spridningsområdet en aning haha

Apporpå spridning...
    Läs gärna min blogg om ni orkar/vill/kan

Ha en trevlig helg!

• Fredriks Mamma

Jag köpte en liten sats med en dinosarie från panduro, med stora pärlor. Bra att börja med. Han var 2 år då.. och det funkade fint. 2,5 år, blir perfekt!

• tilj75
    Mazri skrev 2010-11-26 17:47:41 följande:
    Wow Bollen.... Såg plötsligt framför mig hur den spannen välter/ramlar från bordet.....
    Så det blir en golvsyssla det här...så begränsar man spridningsområdet en aning haha

Apporpå spridning...
    Läs gärna min blogg om ni orkar/vill/kan

Ha en trevlig helg!
    Tipset är att man bara lägger upp lite pärlor på ett fat. Bra att ha pärlplattan på en bricka oxå om barnet råkar stöta till så allt ramlar omkring så ramlar det inte så långt.
Svar på tråden Lägga pärlplattor med 2,5-åring