• Estherhej

Hemkörning matvaror

Undrar om det finns någon i stockholmsområdet som använder sig av "hemkörning av mat" och om du i så fall har tips på vilka som är bäst. Har endast sett att prisxtra har hemkörning men det kostar nästan 100 kr gången. Är ensamstående utan bil och har svårt att "storhandla". Behöver därför tips! =)
    tack 

• Svar på tråden Hemkörning matvaror
  • Thessla
    http://www.mataffaren.se/

Vet dock inte vad de tar för utkörning men de ligger väl i ungefär samma klass kan jag tänka mig, detta är Coop.
    ~ du är din egen lyckas smed ~
  • Thessla

85:- tar de för leverans. Billigare än så kan du nog inte få det.

• Fröken2008

Prisextra tycker jag är bra, handlade av dom när jag bodde inne i stan, nu handlar vi från mataffaren.se  Tror att det är svårt att hitta någon utan leveranskostnad....

Lycka till

• Estherhej

tack för tips! jag är väl lite skadad.. har bott i london fram tills nu och där kostar det ca 30 kr med hemkörning, därför tyckte jag det lät dyrt med 90 kr men man får väl ta det om man slipper bära en massa tunga varor =). 

• Thessla
    Estherhej skrev 2010-11-24 09:48:23 följande:
    tack för tips! jag är väl lite skadad.. har bott i london fram tills nu och där kostar det ca 30 kr med hemkörning, därför tyckte jag det lät dyrt med 90 kr men man får väl ta det om man slipper bära en massa tunga varor =). 
    Jag tycker helt klart att det är värt det för du slipper ta dig till och från affären, slipper plocka ihop allt och sedan dessutom stå i kö. Men visst, jämfört med London så är det ju dyrt men där är det ju förmodligen så många fler som handlar över nätet också och då tjänar de ju en massa på det och kan hålla lågt pris.
  • Estherhej

precis, det är väldigt populärt i london och säkert därför de kan hålla ner priserna, samt konkurrens.

90 spänn känns ju ok om man tänker på att man lkipper bensinkostnader osv samt att det känns lite mer miljövänligt. Coops tjänst verkar bra, "matkassen". Kanske ska satsa på den! Hittar dock inte info om vad de tar för hemkörning, och kan man plocka ihop en egen kasse online? Är inte intresserad av att de packar ner mat för en vecka (dvs tex 7 olika måltider med recept).

• Thessla
    Estherhej skrev 2010-11-24 10:04:35 följande:
    precis, det är väldigt populärt i london och säkert därför de kan hålla ner priserna, samt konkurrens.

90 spänn känns ju ok om man tänker på att man lkipper bensinkostnader osv samt att det känns lite mer miljövänligt. Coops tjänst verkar bra, "matkassen". Kanske ska satsa på den! Hittar dock inte info om vad de tar för hemkörning, och kan man plocka ihop en egen kasse online? Är inte intresserad av att de packar ner mat för en vecka (dvs tex 7 olika måltider med recept).

Du skall väl kunna plocka ihop precis vad du själv önskar och de tar 85:- för utkörning, det står under leveransvillkor om jag minns rätt, ganska långt ner på sidan.
  • miie

Dessutom brukar man till och från kunna få fraktfritt erbjudanden från mataffären... Det brukar iallafall jag få

• Butterscotch
    miie skrev 2010-11-24 10:42:19 följande:
    Dessutom brukar man till och från kunna få fraktfritt erbjudanden från mataffären... Det brukar iallafall jag få
    Det har jag också hört från en bekant. Ibland hör de t ex av sig och undrar om det går bra med en annan leveranstid än den önskade, i gengäld får de det fraktfritt. Jag antar att de försöker få ihop så många kunder som möjligt i ett och samma område vid en och samma tid, det sparar de ju själva pengar på.
  • CyberNova

jag har handlat via mataffären.se många gånger och är helnöjd! Man kan betala via kort eller faktura (30 dagar), då tillkommer dock en avgift på 29:-

Svar på tråden Hemkörning matvaror