• Förälskad

Jag har inget bakplåtspapper, alternativ?

Jag har inget bakplåtspapper hemma och har just nu en deg på jäsning. Lussebullar. Vad kan jag ha på bakplåtarna istället eller räcker det med att smörja plåtarna? Jag har långt till närmaste affär, annars hade jag åkt och köpt.

• Svar på tråden Jag har inget bakplåtspapper, alternativ?
  • 4mychildren

Jag har aldrig haft plåtpapper när jag gör lussekatter/bullar utan jag smörjer plåten med smör och sen brukar det gå bra att skyffla bort dom med en stekspade. 

Elliot -09, Livet är vad man gör det till.
  • okej

Jag använder aldrig bakplåtspapper. Jag smörjer.

• Förälskad
    4mychildren skrev 2010-11-24 10:14:48 följande:
    Jag har aldrig haft plåtpapper när jag gör lussekatter/bullar utan jag smörjer plåten med smör och sen brukar det gå bra att skyffla bort dom med en stekspade. 
    Men då så, gud så bra. Då smörjer jag plåtarna Skrattande
  • BuoBä

Smörja plåtarna, och ev damma över lite mjöl, funkar.

• Förälskad
    okej skrev 2010-11-24 10:15:51 följande:
    Jag använder aldrig bakplåtspapper. Jag smörjer.
    Tack!
  • 4mychildren
    Förälskad skrev 2010-11-24 10:16:05 följande:
    Men då så, gud så bra. Då smörjer jag plåtarna Skrattande
    Det kommer gå finemang ska du se Skrattande 
  • Förälskad
    4mychildren skrev 2010-11-24 10:16:46 följande:
    Det kommer gå finemang ska du se Skrattande 
    Jag hoppas det, det ska bli gott, årets första lussebullar Solig
  • 4mychildren

Åh vad mumsigt ! Nu blev jag ju sugen också, kanske skulle kila iväg och köpa lite saffran Obestämd Solig

• Förälskad
    4mychildren skrev 2010-11-24 10:19:22 följande:
    Åh vad mumsigt ! Nu blev jag ju sugen också, kanske skulle kila iväg och köpa lite saffran Obestämd Solig
    Gör så. Jag köpte kesella i år också, det ska tydligen bli godare, vad vet jag? Jag återkommer med smakbetyg Skrattande
  • 4mychildren

Kesella? Det lät lite mysko Skrattande Men återkom, så skriver jag upp det på listan också så länge Glad Gud vad jag älskar lussebullar !! 

• Förälskad

Det gick jätte bra utan bakplåtspapper.

• 4mychildren

Smarrigt, de ska jag testa i helgen! Tack för tipset, skönt att det gick bra utan papper Skrattande Jag glömde smörja plåten en gång så halva bullarna satt fast på plåten Obestämd Not so good Skrikandes

• vivianne
    4mychildren skrev 2010-11-24 10:50:25 följande:
    Kesella? Det lät lite mysko Skrattande Men återkom, så skriver jag upp det på listan också så länge Glad Gud vad jag älskar lussebullar !! 
    Kesella är jättebra i lussebullar. Saffranet gör att de lätt blir lite torra men kesellan fixar saftigheten.
  • Förälskad
    4mychildren skrev 2010-11-24 17:53:18 följande:
    Smarrigt, de ska jag testa i helgen! Tack för tipset, skönt att det gick bra utan papper Skrattande Jag glömde smörja plåten en gång så halva bullarna satt fast på plåten Obestämd Not so good Skrikandes
    Det lät inte så skoj. Jag ska baka en till sats om två veckor kanske så man har lite bullar till jul också, idag blev en testdeg Skrattande
    Hur som helst, testa receptet jag länkade till, urgott!
Svar på tråden Jag har inget bakplåtspapper, alternativ?