• mhilo2ida

Gravid v24 men känner mig inte så gravid...

De har varit full rörelse i min mage sen jag var i v19.
    Imorse fick jag bara en sån känsla som att man inte är gravid.
    Har dock kännt lite rörelser i magen, men inte som den brukar hålla på.
    Är det någon fler som kännt så?
    Man blir ju så nojig, åså skrämmer man upp sig själv ännu mer!
    Skulle ringa och prata med bm men dom hade stängt idag...

• Svar på tråden Gravid v24 men känner mig inte så gravid...
  • Erika82

Jag nojjar oxå loss då och då. I fredags var jag jätteledsen när jag kom hem från jobbet, för jag trodde bebisen dött. Vet inte ritkigt varfrö jag kände så, hade det bara på känn. Sedan, på lördagn kände jag massor av rörelser och allt var bra igen. Är i vecka 22-23.

Jag tror att detta beror på två saker. a). Man är allmänt orolig att något ska gå fel under grav och omtolkar minsta tecken som en kommande katastrof & b). vi är i andra trimestern "the golden age of pregnancy" & känner oss inte helt spyrädiga eller utröttade - så helt plötsligt känner vi oss inte gravida. Men det är vi ju.

Skulle min oro hålla i sig mer än en natt i sträck, så skulle jag ringa bm. Ingen mår bra av oro & någon gång ibland så kan det ju ligga något i den där oron.

• Fru Draken

Kände likadant igår kväll. Bebisen hade varit  väääldigt lugn under dagen och ingen aktivitet under kvällen, alls. Var nästan helt säker på att bebisen hade dött. Tyckte att magen kändes annorlunda och mådde inte "gravid". Men ändå kände jag att jag antagligen överreagerade, så försökte att somna

Vid tretiden vaknade jag till och kände sparkar.
    "Skönt" att höra att det inte bara är jag, utan att det kanske är en naturlig kännsla och inte betyder mer än så

• mhilo2ida

Tack snälla ni som svarat! skönt att veta att man inte är själv.
    Jag tyckte de var så dumt att gå och vara så orolig, så ringde 1177 blev då kopplad till förlossningen och fick komma in på en gång på en kontroll. Gjorde ett UL och skulle lyssna på hjärtat. BM hittade inget hjärtljud så då blev man väldigt nervös.... Men sen när läkaren kom för att göra UL så var de ett hjärta som slog och full fart i magen. Men han/hon låg långt ner, så kan vara därför jag inte känt något tydligt. Kände lite rörelser när hon höll på och kollade. Men sååå skönt att varit iväg och kollat:)
    Så ikväll skämmer jag bort oss med glass, lussekatter och varm chokladTungan ute

Svar på tråden Gravid v24 men känner mig inte så gravid...