• Närvitvåblirtre

sälja silver

Ja som frågan lyder.. vart kan man sälja silver i göteborg?

Och helst inte tradera för där kan man bli riktigt blåst..Finns ju så smidiga företag när man ska sälja sitt guld att man får hem kyvert som man bara skickar in..

Någon som vet?

• Svar på tråden sälja silver
  • Tecken

Finns det något värde i silver? Finns det någon marknad för begagnat silver?

• Närvitvåblirtre
    Tecken skrev 2010-11-24 13:23:32 följande:

Finns det något värde i silver? Finns det någon marknad för begagnat silver?

Jag har ingen aning.. därför jag frågar=)
  • Närvitvåblirtre
    Tecken skrev 2010-11-24 13:28:03 följande:
    Jag har Googlat åt dig, här kan du sälja ditt silver: www.svenskaguldreserven.se/index.htm Det står dock inte hur mycket de betalar.
    Hej..
    Ja jag hittade den hemsidan också.. men verkar den seriös?
    Jag har nämligen MASSOR med silverhalsband som jag aldrig kommer använda så varför inte sälja dem och kanske få en krona eller två..
  • skorpionen80

Har du scrollat ner på sidan? ;)  Jag antar att du skickar in de rekommenderat, men fråga för säkerhets skull.

• Smultron ett

Nån som vet hur mycket man får för silver?

Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • skyrocket

Hej.
    Jag jobbar som guldköpare och vi har tidigare även köpt in silver men slutat med det nu pga att silvret är värt så pass lite i dagsläget. Råder dig att vänta med att sälja och hoppas på att värdet går upp alt vända dig till en pantbank (förutsatt att det är hela smycken som de kan sälja vidare och isf tjäna pengar på).

Lokala silversmeder kan även betala lite bättre än de flesta "större" företag eftersom de själva smälter ner det. Det är iaf uppfattningen jag fått här i min stad.

Lycka till!

• Spanjoren
    skyrocket skrev 2011-04-03 18:40:31 följande:
    Råder dig att vänta med att sälja
    +1.

Annars är kan du alltid vända dig till Antikhallarna, där finns ett antal butiker som köper in silver för ca 10% under spot för investeringsprodukter och antagligen lite mer för sterling.

Själv rekommenderar jag alltid Liberty Silver om man vill sälja silver. De tar emot såväl skrotsilver som mynt och tackor. Priser finns på hemsidan. 
    C´est la vie pero no se la toque
  • BarreMarre

Kan recensera det flesta.

Bäst pris har
    http://silver24.se/   

Störst aktör är guldcentralen men inte så bra pris där.

Stora på köpa silver för investering är
    liberti silver

Hobbyaktör
    silverklubben

Alla funkar i princip att man gör ett eget paket och skickar in det.

Svar på tråden sälja silver