• Anonym (förvirrad-kläder)

Hur kallt för fodrade regnstövlar?

Förra veckan var det ca 2 plusgrader och snö som slaskade till sig ordentligt under dagen. Vi tog på dotter, 4,5 år de riktiga vinterskängorna och overall osv. Skorna är rejäla och är vattentåliga.

En "fröken" påpekade (dock inte otrevligt) att det hade varit bra att ha fodrade regnstövlar så varar de riktiga kängorna som är av bra märke längre.  Ok tänkte jag, stack iväg och köpte fodrade stövlar (de sista jag kunde hitta i  hennes storlek...) Tänkte att hon kanske behöver extrasockar också i dem om det blir kallare vilket det har blivit och snön ligger även här i skåne. Ca 1-2 minusgrader idag men räknas bli kallare.

Vilka skor är då bäst att ha på henne...? Min instinkt säger de rejäla vinterkängorna men kanske är det inte så kallt än.... Men räcker verkligen de andra i detta kalla väder...? Åh andra sidan har de mååånga minusgrader uppåtlandet och där använder de väl de rejäla vinterkängorna. Vilka är bäst? Idag hade de bett barnen ta på sig kofta, varm tröja under overallen men inget om att dottern skulle ha extra strumpor i som fröken hade föredragit under stöveldiskusssionen. Tösen säger i och för sig att hon inte frös om fötterna...

Märket på både overall och kängor är everest och det ska ju vara bra grejor har jag förstått.. Hu gör ni andra Skånemammor/pappor? Vad har era barn på sig nu?
    Sorry, det blev li

• Svar på tråden Hur kallt för fodrade regnstövlar?
  • Raskask

Mina har haft fodrade stövlar nu i en månad, och kommer nog att ha det under stora delar av vintern. Bor i Malmö. Jag tycker ju också att rejäla kängor verkar förnuftigare på något vis, men personalen insisterar på att det är fodrade gummistövlar barnen ska ha och jag antar att de har en viss erfarenhet. Mina ungar går på utedagis så det blir några timmar om dagen i stövlarna.

• Halkatla

Så länge det bara ligger runt nollan funkar det fint med fodrade stövlar.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Anonym (förvirrad-kläder)

Ok, då är det nog inte helt fel då Och förskolepersonal har ju en del erfarenhet... Tack för era svar

Svar på tråden Hur kallt för fodrade regnstövlar?