hur får jag julstjärnan i fönstret att hänga rakt?!
Jag har en pappers stjärna som varje år hänger snett i fönstret, den vrider sej.
Nån som har tips på hur sjutton ja kan få till detta störande problem!
Jag har en pappers stjärna som varje år hänger snett i fönstret, den vrider sej.
Nån som har tips på hur sjutton ja kan få till detta störande problem!
Fiskelina som du sätter från en spets på var sida och fäster i fönsterkarmen?
Fiskelina eller tråd som du helt enkelt spänner den rakt med, pappersstjärnor är nästan omöjliga att få raka!! En del av charmen kanske??
se till så sladden är rak o inte vriden o inte heller upptill liksom där sladden sitter i kontakten, usch blev svamligt, ursäkta..men jag vet...de är såå otroligt irriterande me dessa snea stjärnor---därför har jag köpt stående i år istället, lycka till alla fall
Fiskelina va ju ingen dum idé.
Varenda år när ja plockar fram stjärnorna så hänger dom ju snett, men nu va de mer än vanligt och man ser mer av sidan.
Sladden är ju vriden men jag får inte till den att bli rak!
Men ja ska helt klart prova med fiskelinan!
Tack för tipset!
Vad hänger den på?
Med en krok så kan man vrida kroken tills stjärnan hänger rakt.
Hur sitter den fast i lampan? Våra därhemma "vilar" bara på sladd och lampa och hela köret, så för att få dem raka räcker det med att man lyfter upp dem lite från lamphållaren, ser till så att lampan hänger fritt och inte snurrar. Efter det vrider man stjärnan rätt och släpper ner den på lamphållaren.
Beskrivningen bler lite krånglig, men kort sagt - se till att du vrider stjärnan rätt, inte lampan+sladden.
smart med fiskelina, det ska jag prova.
Har också retat mig på mina snea stjärnor i flera år.