• Rockabilly

Varför?

Kära vänner vad det finns FL-trådar om namn. Vad vi på FL tycker om namnet som man nästan har bestämt sig för.
    Jag menar, om man gillar namnet behöver man väl för 17 gubbar inte fråga folk här vad dem tycker?
    Har man klent självförtroende då?

Eller är jag helt ute o seglar?

• Svar på tråden Varför?
  • emelillen

tror bara folk vill ha "creds" för att de hittat fina namn till sina barn, även om alla ungar heter likadant nuförtiden

• Rockabilly
    emelillen skrev 2010-11-24 21:40:24 följande:
    tror bara folk vill ha "creds" för att de hittat fina namn till sina barn, även om alla ungar heter likadant nuförtiden
    Jo så kan det vara!
    Min brorsson skulle få välja namn åt sin syster, i mellannamn dock, och han valde Tåg.
    DET är ett ovanligt namn, det blev inte godkänt.. Kanske som tur är Glad
  • far

nej jag tror inte alls att man har dåligt sjävförtroende, därför att man frågar dem, vad de tycker, bara roligt med lite feedback, och kanske något "Ahahh"!.

• emelillen
    Rockabilly skrev 2010-11-24 21:43:05 följande:
    Jo så kan det vara!
    Min brorsson skulle få välja namn åt sin syster, i mellannamn dock, och han valde Tåg.
    Hahaha Tåg, det hade varit nåt! ex: "hej, jag heter Nova Tåg Sten"...
  • tahira
    Rockabilly skrev 2010-11-24 21:43:05 följande:
    Jo så kan det vara!
    Haha, coolt.

TS - Jag har också undrat det. Framförallt när det är namn som deras barn redan har. Det är ju som upplagt för att man skall bli ledsen.

Sedan är det många som högt och tydligt säger vad de vill om vissa namn, trots att man inte har frågat...
  • Rockabilly
    tahira skrev 2010-11-29 14:21:51 följande:
    Haha, coolt.

TS - Jag har också undrat det. Framförallt när det är namn som deras barn redan har. Det är ju som upplagt för att man skall bli ledsen.

Sedan är det många som högt och tydligt säger vad de vill om vissa namn, trots att man inte har frågat...
    Precis!! Vill veta när dem redan har namnet på barnet. Varför liksom?

Såna som pratar högt o tydligt finns tamigtusan ÖVERALLT här på FL!
Svar på tråden Varför?