• Anonym (orolig)

farligt och ha magknip??

Jag har en fråga.. kan de skada bebisen om man har magknip?
    konstig fråga kanske men jag har IBS och min mage krånglar som bara den sen ja blev gravid och jag känner mej som en ballong verkligen knip och gaser .. det värsta är när jag får magknip ibland får jag sammandragningar också och då känns de extra otäckt..
    nån som vet?
  • Svar på tråden farligt och ha magknip??
  • Anonym (också gravid)

Jag har mycket svårt att tro att det skulle vara farligt. Jag har inte IBS, men har nu under graviditeten väldigt mycket mer gaser och magknip med jämna mellanrum. Sammandragningar kan kännas lite obehagliga, men det är helt normalt att livmodern "övar". Det skall vara så.

• Anonym

Hur långt gången är du?
    Vad säger din läkare? Bm?

Vanligt magknip skadar inte barnet.

• Anonym (orolig)

jag är i vecka 23 och magvärken har hållt i sej från och till sen vecka 15. fick foglossning också tidigt det MVC säger är att det kan vara foglossningen  som känns men hon vet inte säkert heller.. är frustrerande att ingen vet .. börjarn bli  rädd att bebisen ska komma ut för tidigt bara för dessa magknip och sammandragningar jag har :(

• Anonym (också gravid)

Är det sammandragningarna som gör ont eller magknipen? Jag kan inte hitta att det skulle vara större risk för förtidsbörd vid IBS, men däremot är ju smärtsamma sammandragningar en riskfaktor.

Har du träffat någon läkare på MVC? Om inte, så tycker jag att du skall be om det.

• Anonym (orolig)

jag vet inte vad de e som gör  ont då magknipen och sammandragningarna verkar komma på samma gång.. känner mej dock lite bättre nu men ska till en läkare i morgon på MVC ja hoppas dom tar mej på allvar bara det har varit lite si och så med det :/

jobbigt detta iaf och ha ont i magen speciellt när man inte vet om det är bebis magen eller vanliga magen..men skönt ändå att det inte ska vara farligt för den lille med magknip känner mej ju lugnare över det iaf

• Anonym

Det är rätt vanligt att man blir sämre i magen när man blir gravid, men det brukar bli bättre senare in i graviditeten. Det bör inte vara farligt för barnet.

Svar på tråden farligt och ha magknip??