• Tvillingmamma09

Vilken träningsform ger snabbast resultat?

Ska skaffa årskort på söndag, har aldrig tränat förut och vet inte riktigt vad de är som jag ska satsa på. Jag ska även börja äta efter GI för att kunna gå ner ca 20 kilo som jag har kvar efter graviditet. Någon som har tips på träningsform? Vill gärna se snabba resultat så jag inte tröttnar..

• Svar på tråden Vilken träningsform ger snabbast resultat?
  • svealo

spinning!!!! grym träning med snabbt resultat

• Renesmee

en kombination av kondition och syrketräning...typ box pump eller pump spinning

• Tvillingmamma09

Är inte de väldigt jobbigt då om man är nybörjare? :S är ju ganska överviktig oxå..

• svealo

all träning är jobbig i början. kör spinning i din takt, alla tränar efter sin egna förmåga. du kommer märka snabbt hur bra din kondition förbättrats

• Tvillingmamma09

okej, ska testa det då :)

• svealo

Gör det! lovar att du efter första passet kommer hata spinning och aldrig vilja köra igen, men ge inte upp. Så kände jag också i början men det slutade med att jag blev spinninginstruktör :) haha

• Tvillingmamma09

Haha okej, men de förbränner alltså väldigt mycket?

• Renesmee
    Tvillingmamma09 skrev 2010-11-24 22:16:28 följande:
    Är inte de väldigt jobbigt då om man är nybörjare? :S är ju ganska överviktig oxå..
    spinning är bra för det tar bort det mesta trycket från knäna men se till at du får hjälp at ställa in positionen så det blir bra annars kan det få motsatt effekt.

Både spinning och box är as jobbigt men det passar dom flesta.

om du vill ha den mest skonsamma träningsformen för hela kroppen är det vattengympa. endast nacken kan bli lite fel position med men för övrigt bäst för hela kroppen i övrigt.
  • svealo

Ja det kan jag lova dig, extremt bra fettförbränning. Kan rekommendera att kombinera med lite styrke för mage/armar... perfekt med spinning för tjejer eftersom man blir smal och får snygga ben och rumpa!

Svar på tråden Vilken träningsform ger snabbast resultat?