• karolina106

Flaskmata snuttig bebis

Funderar på om helamning verkligen är rätt för mig eftersom det inte längre känns optimalt.

Hur gör ni som flaskmatar med snuttiga bebisar? Gör ni en ny flaska varje gång, eller kan de stå ett tag?

Annars kunde det lätt gå 8 flaskor på 3 timmar här, så då känns det smidigare att fortsätta amma trots obehag.

• Svar på tråden Flaskmata snuttig bebis
  • Jenny Hä

Dom håller sig mätt längre på ersättning så testa att delamma o ge ersättning mellan , det kan funka för att få bort snuttandet . Det kan ju vara så att bebis inte blir riktigt mätt av bröstmjölken .

man ska aldrig spara ersättning som är färdigblandad så det går mycket om det ska snuttas hela tiden. 

• WoWi

Min snuttiga bebis får snutta på samma flaska ett tag. Hon äter lite då och då men jag sparar den max 45 minuter kanske, sedan tycker jag att det känns bättre att blanda nytt. Ibland vill hon helst bara ligga och "tomsuga" på flaskan utan att det kommer mat också, så då får hon göra det.

Men eftersom att vi har lärt oss att hon äter lite och ofta så blandar vi en mindre mängd och blandar nytt när hon vill ha mer. Tycker inte alls att det är jobbigt.

• Toting

Napp är bra till flaskbarn eftersom de inte kan snutta på samma sätt som vid amning. Annars kan en påbörjad flaska sparas upp till en timme  tror jag så de kan ta en paus i ätandet. Självklart ska man inte spara ersättningen ngn längre tid pga bakterietillväxt!

• Toting

Vi brukar nog heller inte spara ersättniigen mer än 30-45 min när jag tänker efter. Känns inte fräscht efter längre tid!

• RMM
    Toting skrev 2010-11-25 09:51:16 följande:

Napp är bra till flaskbarn eftersom de inte kan snutta på samma sätt som vid amning. Annars kan en påbörjad flaska sparas upp till en timme  tror jag så de kan ta en paus i ätandet. Självklart ska man inte spara ersättningen ngn längre tid pga bakterietillväxt!

Vårt barn har ett stort sugbehov så då tar vi till nappen. Mat=ersättning får hon på sina "tider" ca 5 ggr per dygn och då äter hon med god aptit. Nappen sitter ofta ofta i hennes mun.
Svar på tråden Flaskmata snuttig bebis