• Mimmla

Caroline af Ugglas chatt om ADHD

Är det någon som förstod poängen med att ha en chatt med Caroline i ämnet ADHD och hur det är att leva med det? Caroline vet inte om hon har ADHD, hon förknippar ADHD med människor som är särskilt glada och pigga och har i övrigt inga större kunskaper om ADHD. Det är inget fel på Caroline, men chatten var fullkomligt meningslös. Det kändes inte ens som C förstått att det skulle handla om ADHD. Så oehört platt!

• Svar på tråden Caroline af Ugglas chatt om ADHD
  • Skumboll

Håller med! Tyckte jag att några av hennes svar var fördomsfulla och tydde på en hel del okunskap. 

♥ Simon ♥
  • Mimmla
    Skumboll skrev 2010-11-25 12:11:57 följande:
    Håller med! Tyckte jag att några av hennes svar var fördomsfulla och tydde på en hel del okunskap. 
    Precis! Det finns alldeles för många missuppfattningar och fördomar om ADHD redan och jag förstår över huvud taget inte vad Caroline bidrog med mer än att spä på dessa. Man skulle alltså få chatta med en känd person om hur det är att leva med ADHD - då tar ju i alla fall jag för givet att den här personen har diagnos och jag tar också för givet att det hon ska bidra med är att berätta om hur det är att leva med ADHD och hur hon tacklar problemen det ställer till med i vardagslivet.  Redan  ganska tidigt i chatten gör Caroline klart att hon INTE har diagnos och att hon inte tror att ADHD är ett neuropsykiatriskt funktionshinder utan en personlighetstyp. Någonstans känns det som att det blivit ett missförstånd och att C trodde att chatten skulle handla om hur det är att leva som Caroline af Ugglas eller om hennes UPPFATTNING om ADHD.
Svar på tråden Caroline af Ugglas chatt om ADHD