Att inte gömma självskade ärr på arbetet
Arbetar inom sjukvården och kan således inte använda exempelvis klocka eller armband för att dölja de ärr jag har på min handled.
En del av mina närmaste kollegor vet om de problem jag haft men alla vet inte.
För närvarande så har vi många vikarier inne pga olika orsaker och jag kan riktigt känna deras blickar, det har även startats ett rykte om att jag fortfarande har problemen och ungefär går hem och skär mig varje dag.....
Jag vet att jag borde sträcka på mig och inte skämmas, det gör jag ju inte egentligen men när det verkar som att rykten sprids och folk pratar bakom min rygg känns det jobbigt. Tänk om chefen får veta, (han vet en del, men inte att jag skurit mig).
Jag vet inte riktigt varför jag skrev detta men behövde skriva av mig och kanske få lite respons kring hur man kan tackla det.
På senare år har jag kommit fram till att det som passar bäst är att vara ärlig och inte försöka dölja något, inte så att jag håller upp min arm framför näsan på alla o pratar oavbrutet om det men skulle någon fråga så svarar jag ärligt.
Men kan man vara ärlig till alla? Fast det är klart i mitt arbete är det ju svårt att dölja..............faaaan vad jag svamlar..... hjälp.....