• Xanadu

Vilka blöjor funkar på nyfödd pojke?

Håller på att bli tokig på ständigt läckande blöjor! Till dottern har vi alltid kört Pampers, men på min son som snart är en vecka gammal funkar Pampers New Baby (1:an) inte alls. Det läcker kiss varenda gång!

Vilka blöjor funkar bra på en liten kille på strax under 4 kg?

Är det förresten något särskilt man ska tänka på vid blöjbyte med pojkar jämfört med på flickor?

• Svar på tråden Vilka blöjor funkar på nyfödd pojke?
  • norrlandsflicka

Körde med Libero storlek 2 till sonen. Det läkte aldrig och han vägde 3,5 kg när han föddes.
    Tänk på att killar kissar längre . Sonen kissade varje gång man tog av blöjan de första månaderna.

• Turboplingen

Jag har endast använt pampers på bb och sen gratis blöjorna, sen dess har det bara blivit libero.
    Tycker pampers blir lite äckliga när lille man hade kissat i dom.. eller hur man nu ska säga =p

Jag va helt lost när min son kom, flickmamma sen innan =p
    Men det va inte så mycket skillnad ifrån att byta på dottern faktist..
    Båda har kissat ner mig =p
    Det blir lite pilligare att tvätta rent och han är helt nersölad med bajs och lite pilligare
    att tvätta rent i badet.

Nova 070902, Hemi 100802, vartlivitext.blogspot.com/
  • Xanadu

Tack för svaren, ska genast köpa Libero 2! Är så trött på att han är blöt av kiss var och varannan gång jag lyfter upp honom :(

• Plysch

Säger bara LIBERO och inget annat hela tiden! Pampers släpper igenom lukt så mycket att du blir irriterad till slut. Dessutom blir barnet mycket fuktigare av Pampers.

Tips är Citygross, handla för 200 kr kostar ett paket 89 kr istället för typ 119/129 kr. Dessutom har du en kupong med dig från Liberoklubben eller liknande så blir det inte mycket pengar du betalar för kassörskorna drar den också! :)

• ELM A

Som lillafrugan säger.. Se till att snoppen ligger neråt.. De gånger jag glömt det på mina söner har blöjorna läckt. Så det skulle nog jag säga är a och o.
    Men annars tycker jag libero är bäst. Har nr.2 till min 4 veckors nu, och dom funkar perfekt! :)

Svar på tråden Vilka blöjor funkar på nyfödd pojke?