Från vilken ålder får era barn gå och handla i centrum själva, om ni har några hundra meter?
Ja, det är min frågeställning.
Ja, det är min frågeställning.
Min dotter är 11 år, och vi har pratat mycket om vad man gör/får göra och vad man inte får göra, så hon kan vara ensammen på stan med sina 2 lika mogna kompissar.
Hon skulle nog inte tycka att det var roligt att gå själv, men hon har 2 komoissar som jag vet är förståndiga, så det beror ju lite på sånt också.
ca 10 år kanske
stora är 8 år men vi har en större väg man måste över så
nej ett tag till får han vänta
När jag var liten gick ju jag till skolan själv med andra barn från sju års ålder. Vi gick inte till stan då förstås, men till samhällets centrum. Över en ganska stor väg.
Första gången jag åkte in till stan själv (tog väl en halvtimme med buss) och gick på bio var jag 11 år.
Vad är det vi pratar om? Ett lokalt centrum med ica där de ska köpa lite lördagsgodis? Eller ett stadscentrum där de ska "gå på stan"?
Det är ju rätt olika saker.
Som liten fick jag gå till centrum (i tyresö) för at köpaglass eller kolla i affärer från 8-9 år. Sen fick jag åka in till Skanstull (då bussen gick direkt dit så vi slapp tunnelbana) när jag var 11 år. Jag åkte med en kompis som var lika präktig som jag. Vi kollade på HM och åt mjukglass, sen åkte vi hem. Det beror nog mycket på barnet.