• mijaon

    Sugen på leksak med 4 hjul, vilken?

    Är lite sugen på att komplettera familjecontainern med nåt roligt på 4 hjul.


    Funderar  på följande:
    Subaru Impreza
    Mitsubishi EVO
    Audi S3 från -04 och nyare.

    Gillar/kan inte att meka och vill inte ha en bil som rasar
    när man är ute och kör.
    Nåt bra tips?

  • Svar på tråden Sugen på leksak med 4 hjul, vilken?
  • Ångan

    Puttrar själv runt i en gammal impreza.
    Riktigt rolig och prisvärd bil.
    Hur pass driftsäker den är beror ju på hur mycket effekt du vill ha ut, hur du kör och hur pass välhållen bilen är.
    Audin har ju sin fördel med schyst kvalitétskänsla, men det är väl typ det. Imprezan och Evon är helt klart busigast.
    Eftersom du verkar vilja ha bilen som busbil/hobbybil vid sidan av brukisen så tycker jag att du kan räkna bort audin.
    Nyare evosar och impreza sti är väldigt snarlika vad det gäller hållbarhet, prestanda osv.
    Går man dock tillbaka till min gamla GT-00 så finns det ju en del svagheter. Men det finns botmedel mot allt
    Kan du tänka dig att ratta på fel sida? Isf är ju en gammal Impreza wrx sti v5 coupe type r en grym bil som tål en hel del smörj.
    Kolla in www.impreza.nu så hittar du allt du behöver veta om subarun iaf.

  • KingOfTheRoad

    Jag är ganska säker på att de bilar som du tar upp som exempel kan vara riktigt roliga men jag har ett annat förslag på en riktigt rolig bil som är extremt prisvärd. Ford Mustang GT från 2005 till 2009 har ju V8:a, vilket innebär ett underbart ljud och 305 hästar,bakhjulsdrift så de går ju att leka lite också.Nu har ju dessa bilar sjunkit rejält i pris och att hitta en 05:a-06:a som gått 3-4000 mil för under 140-150 tusen är inte särskilt svårt.
    Nu är ju jag partiskiof men det är ett tips iaf =) 

Svar på tråden Sugen på leksak med 4 hjul, vilken?