• pinglan137

Ni som har vikariat som fritidspedagog hur mycket tjänar ni??

Ni som har ett vikariat som fritidspedagog på heltid utan utbildning och men kanske något års erfarenhet vad tjänar ni?

• Svar på tråden Ni som har vikariat som fritidspedagog hur mycket tjänar ni??
  • Tecken

Jag är inte fritidspedagog, men måste ändå lägga mig i... Kräver inte fritispedagog alltid högskoleutbildning?

• Red Velvet
    Tecken skrev 2010-11-25 23:02:55 följande:
    Jag är inte fritidspedagog, men måste ändå lägga mig i... Kräver inte fritispedagog alltid högskoleutbildning?
    Inte jag heller men jag TROR inte det.  
  • Tecken
    Red Velvet skrev 2010-11-25 23:07:11 följande:
    Inte jag heller men jag TROR inte det.  
    Jaha, jag trodde det var en "gren" på lärarprogrammet.
  • Red Velvet

Hm, ja jag vet inte, du har nog kanske rätt. Jag vet dock flera som arbetar inom förskola/fritidsverksamhet/lärare men som inte haft lärarutb men de tituleras kanske inte så..

• Ginny

Fritidspedagog blir man på högskolan. Tre och ett halvt år tror jag att de läser. När jag har vikarierat på fritidshem har min lön varit ca 130 kr/timmen. Jag är utbildad lärare så det är därför. Utan någon pedagogisk utbildning alls hade min lön legat strax under 100-lappen.

• Sweet life

95kr/timmen + semersättning hade jag när jag vikade på fritidshem för en fritidsped under hela hennes föräldraledighet...

• Sweet life
    Red Velvet skrev 2010-11-26 00:00:27 följande:
    Hm, ja jag vet inte, du har nog kanske rätt. Jag vet dock flera som arbetar inom förskola/fritidsverksamhet/lärare men som inte haft lärarutb men de tituleras kanske inte så..

Har man inte den utibldningen så blir man titulerad barnskötare...
  • nannyn

Jag har ingen utbildning mer än samhälls prog. Fick en tillsvidare anställning som skolvärdinna här på grundskolan samt fritids. Jag får 143 kr/h.

Svar på tråden Ni som har vikariat som fritidspedagog hur mycket tjänar ni??