• apricos

Brukar Pergo vara slut ofta, Finns det att få tag utanför Stockholm ???

Har försökt få tag i Pergo sen i oktober och får nya datum hela tiden, Nu hörde jag 8 december. Hur är det utanför Stockholm?

Har ni kunna ta ut pergo eller få tag på det, finns det nått alternativ som man kan fråga läkaren om  ?

Man kan ju bli galen för mindre,,,, 

• Svar på tråden Brukar Pergo vara slut ofta, Finns det att få tag utanför Stockholm ???
  • Hjärtefröjd
    apricos skrev 2010-11-25 15:48:13 följande:
    Har försökt få tag i Pergo sen i oktober och får nya datum hela tiden, Nu hörde jag 8 december. Hur är det utanför Stockholm?

Har ni kunna ta ut pergo eller få tag på det, finns det nått alternativ som man kan fråga läkaren om  ?

Man kan ju bli galen för mindre,,,, 
    Jag fick tag i det i Malung (genom Kronans droghandel), alltså utanför Stockholm, men det var över en månad sedan. Nu verkar det vara slut överallt.

Ett alternativ till Perotime kan vara injektioner med tex  Puregon, Menopur eller Gonal-F.

• Mamma till Rasmus

Fick höra av min läkare att patentet blivit uppköpt och att tillverkningen ligger nere. Därför som leveransdatumet skjuts upp hela tiden

• apricos

Oj, men betyder det att man inte kan räkna med att apoteken får en leverans till december ?

• Mamma till Rasmus

Leveransdatumet har skjutits upp 3-4 ggr och enligt min läkare så skulle man räkna med att det skulle skjutas upp även denna gång.

Svar på tråden Brukar Pergo vara slut ofta, Finns det att få tag utanför Stockholm ???