• Anonym (Snart dags)

Hur länge var ni sjukskrivna efter en Gastric Bypass?

Kommer snart kallas till ett möte för en gastric bypass, och har ett litet dilemma.

Jag har precis påbörjat en ny tjänst, har 6 månaders provanställning och kommer troligen få operationen 2-3 månader in i min tjänst och provanställning. Det känns ganska dumt att så snart i en nyanställning bli sjukskriven men denna operation har jag väntat på i ett år och jag kan bara inte tacka nej. Men ju mindre sjukskriven jag behöver vara desto bättre blir det när jag väl lägger fram detta för min nya chef... Svårt läge...

Jag undrar därför, har hört att man normalt blir sjukskriven 2-4 veckor efter en GBP, och undrar hur länge ni som är opererade var hemma efter er operation?
    Hur pass dåligt mår man? Klarar man av att återgå till sitt arbete någorlunda fort (stillastittande kontorsarbete)?

• Svar på tråden Hur länge var ni sjukskrivna efter en Gastric Bypass?
  • Anonym (Snart dags)
    auo skrev 2010-11-25 16:06:24 följande:
    jag var sjukskriven 1 månad ...   
    Kände du att du behövde en månad?
    Jag vet att läkarna ofta rekommenderar det för att man ska komma in i de nya banorna smidigt, men rent fysiskt - hur snabbt skulle man orka arbeta?
  • Anonym (Snart dags)

Kände ni att ni skulle kunna orka tillbaka snabbare?

• auo

nej det tar tid när man måste få först magen igång igen .. till mig tog det nästan 1 vecka innan jag kunde gå till baja ... men sen att lära äta rätt .. viss vissa kan det snabbare men till mig personligt nej ..  andra vecka va att lära acceptera flyttande mat .. gud vad jag hatar fotfarande soppor .. och sen 3.5 vecka att man kan tänka äta smått lite vanliga mat men pressad ... och rent fysiskt kunde jag knappt gå till buss hållplats efter när jag hade varit hemma 3 veckor .. det var såå svårt  och tungt ..

• Anonym (Snart dags)
    Betty Boop skrev 2010-11-25 17:13:16 följande:
    Jag var sjukskriven i två veckor. Jag är lärare.
    Tyckte du att det var smidigt att gå tillbaka till jobbet så "snabbt?"
Svar på tråden Hur länge var ni sjukskrivna efter en Gastric Bypass?