• LillaMy28

snowracer??

Jupp, nu har våran brutta kommit på att hon vill ha en pulka me ratt=en snowracer

Är det värt att köpa en stiga?? Håller de länge om man inte kör vårdslöst me den   eller kan man lika gärna gå å köpa en från typ biltema för 350kr??   Vill ju gärna att den ska hålla i flera flera år :D Så om stiga är ett bra märke så lägger ja gärna ner mer pengar på en sån

Sen står det inget vad en stiga snowracer classic och vad stiga snowracer ultimate pro är för skillnad på?? Förutom priset   

StorBusan-08, Lillbusan-10
  • Svar på tråden snowracer??
  • SeTa

Jag köpte två begagnade Stiga till mina pojkar för 6 år sedan. De hade redan då ett par år på nacken, men var i fint skick. Den ena pojken har lyckats bryta framskidan vid två tillfällen ( ca 100 kr som reservdel) medans den andra pojken har hållt sin hel. Vi har åkt två vuxna på dom, vi har använt dom för att dra efter hund och kört ner för trappor. Rätt vårdslösa alltså. Jag vill absolut hävda superkvalitè! Men en classic tror jag räcker utmärkt!

• Tessie2022

Min son kör med min gamla som jag fick i present när jag var liten (minst 25 år gammal). Den funkar fortfarande och är aldrig lagad (dock finns det ingen draganordning på den utan ett snöre som är lite jobbigt..) - så kvaliteten är riktigt BRA!!!

• Norr

Har också kvar våra snowracers från när vi var små en från tidigt 80-tal och en från slutet av 80-talet båda hela den senare ser som ny ut trots att den använts väldigt mycket.

• LillaMy28

det blidde en snowracer ultimate pro stiga     kände att ska tjejerna ha den flera år framåt så kan man lägga ner lite   älsta dottern älskade den och skulle pront ut och testa den Innan läggdags

• lillasmilla

Säger samma som flera andra. Dottern åker nu på min lillebrors STIGA -89, 
    ganska vårdslöst hanterad under 90talet. Funkar kanon!!

• alvide

Skillnaden mellan classic och ultimate pro är att ultimate pro är ny för i år. Den har twintip. Den ska dessutom vara lite lättare att styra än classic.

• alvide

Ultimate pro har gummerad ratt oxå för bättre fäste.

• LillaMy28
    alvide skrev 2010-11-26 11:41:38 följande:
    Skillnaden mellan classic och ultimate pro är att ultimate pro är ny för i år. Den har twintip. Den ska dessutom vara lite lättare att styra än classic.
    vad är twintip?
  • JWM

stiga snowrunner

den som ser ut som en bob men är helt av plast lite strömlinjeformad

helt underbar för barnen att åka på samt mycket lätt att dra för både liten o stor

den stora bobben med stålram blir för tung att dra efter några vändor

våra är nöjda med denna lilla än o dom är 7 & 8 år

• alvide
    LillaMy28 skrev 2010-11-26 12:08:04 följande:
    vad är twintip?
    Twintip är att skenorna/medarna på snowracern är lite böjda uppåt bak oxå som fram. Så man kan åka baklänges med den.
  • Cecci78

Var tillverkas stiga idag? Om de har lika bra kvalitet som "förr" så är de riktigt hållbara, vi har en som är från ca -75 och det enda är att en skruv har lossnat en gång, annars har den hållit.

• Tinnys

Mina åker också på en stiga från slutet av -70 talet och är i kanonskick... så om jag ska köpa en till blir det självklart en stiga till.

• Alexandar

Kan någon möjligtsvis tipsa vart kan man köpa en snowracer?

MVH

• SeTa
    Alexandar skrev 2010-12-19 12:15:23 följande:

MVH
    Brukar väl finnas på Coop, Intersport, Stadium osv?
  • Virriga V
    Alexandar skrev 2010-12-19 12:15:23 följande:

MVH
    I princip slutsålda i hela landet
    Kolla blocket, de som får in lägger antagligen upp det där. Jag fick tag i min så men den annonsen är borta nu.
Svar på tråden snowracer??