• Mellanmjölkens land

Mammakläder från Bonprix?

Har gått lite drygt halvvägs och magen börjar så smått synas. Inte så stor än men vissa kläder börjar sitta lite halvdåligt. Var och kollade på HM och deras mammakläder är inte riktigt min stil. PoP var ok men inte deras priser. Vill ju ha nått fint att ha på mig på jul och nyår!

Efter lite googlande hittade jag Bonprix. Gillar inte alla kläder men en del ser helt ok ut samtidigt som priset är hanterbart. Vill helst ha råd att köpa några topar/t-shirtar samt en eller ett par tröjor/koftor.

Nån som köpt kläder därifrån? Åsikter? Kvalitet? Stora/små storlekar?

Jag är lite över medellängd (175cm) och ganska smal/vältränad. Brukar ha 36/38 på HM.

• Svar på tråden Mammakläder från Bonprix?
  • Smulan27

Är också nyfiken på bonprix hur det är med storlekar och kvalitet så jag puffrar på denna gamla tråd

• nattsudd

Beställde därifrån rätt nyligen och det var blandat kvalitet kan jag säga. De kläder jag beställde var stora i storlekarna, jag kunde nog nästan ha tagit en storlek mindre än vad jag har i vanliga fall. Dom vanliga t-shirtarna var sladdriga och taskig passform men jag köpte även en långärmad randig top och en kofta och dessa var helt ok i kvaliten med tanke på priset! Har iofs inte tvättat dom så många gånger än...

• Satchel

Jag köpte mammatrosor som jag är mkt nöjd med där, samt en jättefin mammacardigan som är toppen. Däremot var mammabyxorna jättekonstiga i passformen och jag fattade inte alls hur det var meningen att de skulle funka? Det var fyra "stroppar" på insidan, oklart hur de skulle användas? Jag skickade tillbaka dem. De tog 49 kr för att jag returnerade. På t ex Ellos är det gratis.

• kafferast

Blandkvalitet, håller med. Köpte en sammetshoodis (jackaktig) som absout inte passade en mammamage men nog skulle göra sig bra på en normal människa med midja. Knytbandet som skulle sitta under bysten var i midjan. Sladdrig.
    En annan tröja var jättefin, tungt fall.
    En kofta var precis som väntat, dvs rätt tråkig men billig. (49 kr.)

Kan tänka mig att handla därifrån igen, men surar lite över att det är så dyrt att returnera. Skickade tillbaka hälften av det jag hade beställt pga konstiga passformer.

• God cares

Jag köpte en hög med mammakläder därifrån för någon vecka sedan och allt satt perfekt, förutom en jacka jag köpte som då bara kostade 59 kr. Den var lite konstig, satt tajt över axlarna och var stor som ett tält över magen men som sagt så passade allt det andra perfekt. Köpte i storlek 44/46 och köpte bara överdelar den här gången. De har ju väldigt mycket som är billigt, och passar bara något gör det kanske inte så mycket om man måste skicka tillbaka något. Jag valde att behålla jackan ändå, får stå ut med att ännu mer se ut som en flodhäst

För övrigt, om man väljer att skicka tillbaka allt man köpt har jag för mig att det inte kostar något i returavgift?

Svar på tråden Mammakläder från Bonprix?