• Bullen11

    Blod från underlivet i samband med avföring?

    I förrgår när jag gjorde nr 2 på eftermiddagen fick jag rosa på pappret. Detta kom från underlivet och inte från analen, blev samma sak i ca 2 timmar efter.

    Igår var det ingenting, men då gjorde jag inte nr 2 heller.

    Nu på morgonen var jag ganska hård och fick ta i, då kom det blod på pappret! Fick torka två gånger sen var det borta.

    Nu är jag ju givetvis väääldigt orolig för missfall, är i vecka 8. Är detta normalt?? När man typ tar i? Har inga andra symptom, inte ont i magen eller så.

    Berätta gärna om era egna erfarenheter och vad ni tror??

    (Skulle vilja ringa BM men har praktik (på skola) och vill inte gärna ringa när jag är där...) 

  • Svar på tråden Blod från underlivet i samband med avföring?
  • Angi07

    jag tycker att du ska boka en tid på vul om det fortsätter eller om det kommer riktigt blod. Jag hade rosa blödningar två dagar i rad i v.5 men jag kunde se ett tickande hjärta i v.6 , nu är jag i v.17.

  • Bullen11

    Kom som sagt blod imorse, men efter jag torkat mig 2 gånger slutade det. Hade binda på mig under dagen och en timme efter kom det lite lite brunt. Sen ingenting resten av dagen.

    Ska boka vul på måndag. Vågar knappt göra nr 2 för det är alltid då det kommer :P

    Men har inte ont i magen, det är inte jättemycket och inga klumpar.... 

  • Kramig

    Kan vara ett blodkärl i slemhinnan som spricer lite när du tar i. Som gravid är slemhinnorna skörare. Men ring till bm så får du veta säkert och försök att dricka mycket, rör dig och ät fiber och  torkade plommon för att hålla magen i gång. Som gravidis stannar magen upp. Lycka till

  • Gunnell

    Hade också så i början. Det började så iallafall. Efter några dagar blödde det massor, rann utefter benen. Men min bebis ligger här bredvid och sover :) Var på vul men de hade inte någon förklaring. Vissa blöder i början typ. Kan vara blodkärl eller annat. Men jag kan tillägga att när jag ringde bm och sjukvårdsupplysningen så sa de att mycket väl kunde vara mf. Man vet helt enkelt aldrig. Å andra sidan så kan man få ma utan att det blöder ett dugg. Så blod eller inte så kan man aldrig vara säker. Hatade oron när jag var gravid... När bebisen väl börjat sparka går man runt  och känner efter så att den sparkar regelbundet osv. 

     

  • Liniz77

    Ja fast när den väl börjat sparka så vet man ju att den är där den ska! Själv går jag runt i är dörädd för att få ett ma igen. Hur vanligt det nu är att få det 2 ggr?

  • Bullen11

    Tack för alla svar!

    Har som sagt inte haft något med blod idag, och då har jag ändå gjort nr 2 en gång nu på eftermiddagen :P
    Ringde sjukvårdsupplysningen imorse och hon tyckte jag kunde vara lugn, så länge det inte blev värre (alltså rikligt med blod, klumpar eller magont). Hon trodde det var sköra slemhinnor eller ytliga blodkärl som brister vid tryck, helt normalt sa hon. Blev det värre kunde jag ringa MVC.

    Har försökt få tag på min MVC ändå men de är inge bra på att svara.... ska dit på inskrivning om 2 veckor. Men ska boka tid för VUL hos en privat gynekolog på måndag, hoppas jag får tid snart! 

  • Gunnell
    Bullen11 skrev 2010-11-26 18:02:50 följande:
    Tack för alla svar!

    Har som sagt inte haft något med blod idag, och då har jag ändå gjort nr 2 en gång nu på eftermiddagen :P
    Ringde sjukvårdsupplysningen imorse och hon tyckte jag kunde vara lugn, så länge det inte blev värre (alltså rikligt med blod, klumpar eller magont). Hon trodde det var sköra slemhinnor eller ytliga blodkärl som brister vid tryck, helt normalt sa hon. Blev det värre kunde jag ringa MVC.

    Har försökt få tag på min MVC ändå men de är inge bra på att svara.... ska dit på inskrivning om 2 veckor. Men ska boka tid för VUL hos en privat gynekolog på måndag, hoppas jag får tid snart! 
    Ja, fixa ett vul, vecka 8 kan man ju se hjärtat slå :) Var själv på vul vecka 8 (alla får vul v 8 där jag bor) men det var lite av en besvikelse då jag blev tillbakaflyttad 8 dagar, embryot var bara 6 mm. Men det gick ju bra, han föddes exakt det datumet som läkaren sa! Är det första barnet? 
Svar på tråden Blod från underlivet i samband med avföring?