• kokos

bebispulka vilken ålder?

Från när till hur länge använder man bebispulka? När kan man byta till vanlig pulka?

• Svar på tråden bebispulka vilken ålder?
  • s87a

vi har babypulka, sonen är 17 månader

• TheLove

Vår son på 2½ använder sin babypulka fortfarande. Skönt med ryggstöd när man går upp i backar. Han har ganska långa ben och sitter med dem lite ihopvikt men han tycker pulkan är superrolig!

• Sörman

En annan fråga, när kan man börja med bebispulka?

• Kina79

Min 6månaders sitter i babypulka nu ibland. Men hon har kunnat sitta själv, stadigt sen hon var 4½ månad.

Min mellantjej älskade babypulkan tills förra vintern (hon fyllde 4 i april, var alltså mer än 3½)

• Sofia 81

Bara barnet kan sitta kan man ju ha babypulka! Vi köpte en till vår 7-månaders igår som ska invigas idag. Sen hur kul såna småttingar tycker det är kan väl variera...

• tarrrap

När du kan börja beror ju helt på barnet och hur vild man är med pulkan. Kan barnet sitta stabilt längre stunder bör det ju även kunna åka pulka sittande när man drar den.

• TheLove

Vår son var väl runt 8 månader i och med att det var första snön då. Han hade gott och väl kunnat börjat tidigare. När barnet sitter stadigt ska det inte vara några problem att åka i när man går på promenad eller så men pulkabacken bör nog vänta tills barnet är över året skulle jag tro...

Svar på tråden bebispulka vilken ålder?