• Tingeling1974

Pulka med ryggstöd?

Är det någon som vet om det finns pulkor med ryggstöd för lite större barn. Min som har växt ur babypulkorna som finns i vanliga butiker men hans funktionshinder ( ryggmärgsbråck) gör att han behöver ha en pulka med ryggstöd. Nu när det äntligen finns snö vill ju han åka pulka som alla andra....

• Svar på tråden Pulka med ryggstöd?
  • La Lola

Ska ni dra honom eller åker han nerför backar?
    Om ni ska dra honom bara så funkar kanske en skidpulka?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tingeling1974

Jag hade nog mer tänkt att han skulle få åka ner för mindre backar precis som dagiskompisarna även om det innebär att vi får dra honom endel också. På promenader vore det ju smidigt om man kunde dra honom i en pulka för vagn och rullstol är svårkört i snön.

• La Lola
    Tingeling1974 skrev 2010-11-26 08:20:25 följande:
    Jag hade nog mer tänkt att han skulle få åka ner för mindre backar precis som dagiskompisarna även om det innebär att vi får dra honom endel också. På promenader vore det ju smidigt om man kunde dra honom i en pulka för vagn och rullstol är svårkört i snön.
    Ok!
    Jag vet inte om hur dessa skidpulkor funkar om de släpps ner för backar....o så är de kanske för stora?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • viseversa

jag har tyvärr inte sett några=(. Men vi har en gammal pulka jag hade som liten och den har ryggstöd. Men tyvärr finns den nog inte att köpa längre.

• Halkatla

Hur stor är han? Skulle det funka att nita fast en cykelstol på en snowracer (eller bob som vi sa)? Om man kapar bort fotstöden förstås.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Tingeling1974
    Halkatla skrev 2010-11-26 08:46:09 följande:
    Hur stor är han? Skulle det funka att nita fast en cykelstol på en snowracer (eller bob som vi sa)? Om man kapar bort fotstöden förstås.
    Det skulle ju kunna funka! I en cykelstol rymms han än... Tack för tipset!
  • anne h

Hjälpmedelscentralen kan väl anpassa en vanlig pulka annars

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Pulka med ryggstöd?