Försenad frys - vad kan jag kräva?? (JÄTTEARG)
Vår frys gick sönder för 4e gången (den är 3 år!) och vi skulle då få en ny på försäkringen. Förra ägarna hade tecknat försäkring och köpt den på OnOff så vi var ju tvungn att köpa där.
Vi åkte dit och beställde ca v 40 - och fick besked om lev v 46. (på hemsidan stod det då lev 2 v), men eftersom det var just den modellen vi ville ha, så godtog vi det. Ringde dem förra v och då får jag besked om v 50, eftersom det är lev.problem.
Det GÅÅÅÅR inte att vara utan frys i nästan 3 månader!! Matkostnaderna blir dyrare (VET ni vad färsk kycklingfilé kostar???), vi måste handla oftare och mindre förpackningar... Och nu är det snart jul, var fan ska jag frysa in lussekatter osv. På balkongen och hoppas på -20? (inte så troligt i Göteborg).
Pratade med dem i onsdags, och de skulle höra av sig. Än har ingen ringt, så idag ska jag åka dit, och kräva en lösning.
VAD tycker ni jag ska kräva? Rabatt? (eftersom gamla frysmodellen inte fanns, så var vi ju tvungna att köpa en ny kyl trots att gamla funkar, eftersom det är urfult att ha 2 olika modeller i ett nytt kök från 2007). Jag har alltså legat ute med 13 000:- i snart 7 v utan att ha fått NÅGOT levererat!!
Jag är så ARG så jag spricker!!