• Linda1976

Försenad frys - vad kan jag kräva?? (JÄTTEARG)

Vår frys gick sönder för 4e gången (den är 3 år!) och vi skulle då få en ny på försäkringen. Förra ägarna hade tecknat försäkring och köpt den på OnOff så vi var ju tvungn att köpa där.

Vi åkte dit och beställde ca v 40 - och fick besked om lev v 46. (på hemsidan stod det då lev 2 v), men eftersom det var just den modellen vi ville ha, så godtog vi det. Ringde dem förra v och då får jag besked om v 50, eftersom det är lev.problem.

Det GÅÅÅÅR inte att vara utan frys i nästan 3 månader!! Matkostnaderna blir dyrare (VET ni vad färsk kycklingfilé kostar???), vi måste handla oftare och mindre förpackningar... Och nu är det snart jul, var fan ska jag frysa in lussekatter osv. På balkongen och hoppas på -20? (inte så troligt i Göteborg).

Pratade med dem i onsdags, och de skulle höra av sig. Än har ingen ringt, så idag ska jag åka dit, och kräva en lösning.

VAD tycker ni jag ska kräva? Rabatt? (eftersom gamla frysmodellen inte fanns, så var vi ju tvungna att köpa en ny kyl trots att gamla funkar, eftersom det är urfult att ha 2 olika modeller i ett nytt kök från 2007). Jag har alltså legat ute med 13 000:- i snart 7 v utan att ha fått NÅGOT levererat!!

Jag är så ARG så jag spricker!! Skrikandes

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Svar på tråden Försenad frys - vad kan jag kräva?? (JÄTTEARG)
  • Lena

kräv rabatt och kräv att få låna en ersättningsfrys i väntan på leverans.

• Linda1976

Ja, rabatt får ju bli återbetalning då, eftersom jag redan betalt allt jag ska.

Lånefrys får de köra hem, för jag har inte en chans att ta det i min bil. Jag har redan betalt för hemlev av kyl&frys.

*ARG ARG ARG* 

• La Lola

Klart som fan at ni ska ha nån form av rabatt/ersättning för detta!
    En lånefrys som de fixar hem låter som en bra idé.

Synd att Sverker inte är i gång längre för då hade ni kunnat hota med honom.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lizztard

Jag kan förstå och acceptera att det blir viss försening, men i detta fallet har ni ju väntat toklänge. Kan du inte ringa konsumentverket eller nåt och fråga vad de tycker att du ska göra? De kanske kan hjälpa till?

• 071001

Hej söta du!

Min man hade gjort hus i helvete (säger man så) och sett till att vi fick jädra bra rabatt och en lånefrys. Alt rena cash för matutläggen. Vad säger KO, har du kollat?

• Halkatla

Oj. Vilken soppa! Lånefrys är väl det minsta man kan begöra. Den ska du ha hem NU.

Men (för att vara lite besvärlig) så kan jag tänka mig att de inte inser hur akut läget är. Om min frys gick sönder så skulle jag åka och köpa en ny som jag fick hem samma dag. Att beställa något som skulle ta flera veckor skulle inte finnas med som alternativ - om man nu inte kunde få låna en frys under tiden.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • idiblon yes
    Halkatla skrev 2010-11-26 11:11:21 följande:
    Oj. Vilken soppa! Lånefrys är väl det minsta man kan begöra. Den ska du ha hem NU.

Men (för att vara lite besvärlig) så kan jag tänka mig att de inte inser hur akut läget är. Om min frys gick sönder så skulle jag åka och köpa en ny som jag fick hem samma dag. Att beställa något som skulle ta flera veckor skulle inte finnas med som alternativ - om man nu inte kunde få låna en frys under tiden.
    Linda låter hälsa att hon är avstängd under ett par timmar och därför inte kan svara, då det tolkades som spam när hon länkade tråden i gästböcker. Vidare hälsar hon att "OnOff inte hade några levklara helhöga kyl/frys MED snurrbart isfack i rostfritt för omg lev. Inte en chans....".
    FL är guld.
  • 071001

Nämen .  Hang in there Linda!!

• Tjoflöjt
    Halkatla skrev 2010-11-26 11:11:21 följande:
    Jag tror som Halkatla, dom fattar inte att det är akut. Jag skulle häva köpet och gå någon annanstans där jag kan få frysen på fläcken. I det här akutläget skulle det absolut vara viktigare än att jag får exakt den modell jag vill ha.
  • Halkatla
    idiblon yes skrev 2010-11-26 11:45:43 följande:
    Linda låter hälsa att hon är avstängd under ett par timmar och därför inte kan svara, då det tolkades som spam när hon länkade tråden i gästböcker. Vidare hälsar hon att "OnOff inte hade några levklara helhöga kyl/frys MED snurrbart isfack i rostfritt för omg lev. Inte en chans....".
    Oj! Blir man avstängd för det!
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • La Lola
    Halkatla skrev 2010-11-26 12:48:59 följande:
    Oj! Blir man avstängd för det!
    Ja det sker automatiskt för att undvika riktiga spamningar.
    Alla blir tyvärr drabbade.....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Linda1976
    Tjoflöjt skrev 2010-11-26 12:41:22 följande:
    Jag tror som Halkatla, dom fattar inte att det är akut. Jag skulle häva köpet och gå någon annanstans där jag kan få frysen på fläcken. I det här akutläget skulle det absolut vara viktigare än att jag får exakt den modell jag vill ha.
    Jag kan inte häva köpet eftersom det är ett försäkringsärende. De som bodde i vår lgh innan hade försäkring hos OnOff, och därför måste vi köpa den där.

När jag satt i bilen på väg till IKEA och OnOff (ligger på samma ställe) så ringde OnOff-killen (applåd!) och sa att på måndag eller tisdag så kommer det en lånefrys hemkörd + vår nya kyl +tar med den trasiga frysen. När sen nya frysen kommer så kör de hem den också, och tar tillbaka lånefrysen.

Nån ytterligare ekonomisk komp får jag inte - och jag orkar inte bråka mer, eftersom jag nog inte skulle få rätt nånstans.

Hade jag själv fått välja hade vi köpt på MediaMarkt med omg. lev, men det gick ju tyvärr inte. OnOff har INGET hemma man ens kan titta på, utan det är bara nätet som gäller. Men det är ju svårt att få en känsla för hur de ser ut. Så innan vi köpte åkte vi till MM och kollade - de har rostfria i fullhöjd i långa banor.

Aldrig mer OnOff säger jag bara.

Tack för allt engagemang i tråden

• Halkatla

Håller med dig om OnOff i allamänhet, tyvärr. Nu håller vi tummarna för att allt löser till på måndag.

• Linda1976

Ja, verkligen  

Det tar sån energi att vara jättearg. Jag har sånt jäkla temperament!  

• Linda1976

Hej! Jag har varit på semester, därför har jag inte svarat! Vi fick en lånefrys hemkörd, de tog med sig den gamla. Nästa vecka är det tänkt att den nya ska komma, jag tror det när jag ser det

Svar på tråden Försenad frys - vad kan jag kräva?? (JÄTTEARG)