• Flutterby

Någon som använt "elskling" för att byta elavtal? Nöjda?

Måste byta avtal, betalar på tok för mycket för elen, men vad ska man välja. Jag har fått ett förslag nu, när jag använde elskling.se, kan man lita på resultatet? Jag har räknat lite snabbt på det och då verkar det som om vi skulle spara nästan 10 000 på ett år och det är ju inte småpotatis precis. Känns lite läskigt att binda priset, men 12 månader borde väl vara OK?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 11:36
    Borde så klart ha bytt när det var sommarpris på el, men det är ju lätt att vara efterklok. Är det helt åt skogen att byta nu på vintern? Ska jag välja rörligt då? Eller 50/50?

• Svar på tråden Någon som använt "elskling" för att byta elavtal? Nöjda?
  • Philippa

Jag använde dom och är supernöjd

• Flutterby
    Philippa skrev 2010-11-26 10:48:55 följande:
    Jag använde dom och är supernöjd
    Vad bra! Vad valde den åt dig? (nyfiken)
  • Philippa
    Flutterby skrev 2010-11-26 10:50:07 följande:
    Vad bra! Vad valde den åt dig? (nyfiken)
    Vattenfall blev mitt val....
  • VixieB

Vi har! Kanonnöjd, bäst är ju att man slipper ringa runt själv för att byta. :)

• Flutterby
    VixieB skrev 2010-11-26 11:04:53 följande:
    Vi har! Kanonnöjd, bäst är ju att man slipper ringa runt själv för att byta. :)
    Ja, det verkar ju otroligt smidigt, jag tänker bara att man kanske borde ringa sitt nuvarande elbolag o ge dem chansen att ge ett bättre pris? Fast å andra sidan så fanns de ju också med i listan och kom lååångt under toppförslaget...
  • VixieB
    Flutterby skrev 2010-11-26 11:07:15 följande:
    Ja, det verkar ju otroligt smidigt, jag tänker bara att man kanske borde ringa sitt nuvarande elbolag o ge dem chansen att ge ett bättre pris? Fast å andra sidan så fanns de ju också med i listan och kom lååångt under toppförslaget...
    Mjo, det skulle man väl kunna, men det hade jag inte en tanke på när vi bytte! :)
  • CoolJen

Nöjd jag med...men tänk på att det är bättre priser för att binda på sommaren

• Flutterby
    CoolJen skrev 2010-11-26 11:12:19 följande:
    Nöjd jag med...men tänk på att det är bättre priser för att binda på sommaren
    Ja, det förstås, men det är ju så dags nu...
Svar på tråden Någon som använt "elskling" för att byta elavtal? Nöjda?