• konkelbär

handbagage? ryanair...?

Har just bokat en resa genom Ryanair, men förstod inte riktigt vad som gäller för handbagage? Vi ska inte ha något incheckat bagage, utan bara handbagage?

Någon som vet maxstorlek på väska, eller maxvikt? Vi ska bara vara borta några dagar, men vill ju inte behöva lämna ifrån oss grejerna...

Tack på förhand!

• Svar på tråden handbagage? ryanair...?
  • jessamy

Oj storlek vet jag inte:L) Men 10 kg är det väl med ryanair. Var försiktig med övervikt dock! Ibland är dom superpetiga.
    Jag brukar ha en sån där väska på hjul.

• jessamy

Handbagaget måste väga mindre än 10 kg och vara mindre än 55 × 40 × 20 cm

• jessamy

Så lite så :) Ibland är dom enkla på ryanair ibland är dom hopplösa!

• fröken skywalker

Kolla måtten på din väska supernoga!

När jag flög sist stod en tjej framför mig och skulle stoppa sitt handbagage i "korgen" med de rätta måtten. Väskan hade rätt mått opackad, men nu var den ganska välpackad så den gick inte ner i korgen, väskan var lite lite bullig.

Såg inte riktigt hur det gick för henne, men de var inte nådiga. Jag stod först nervös och väntade på att jag skulle stoppa ner min ryggsäck, och den var då inte 20 cm utan mycket mer. Hängde upp den på ryggen lite "diskret" och visade boardingcard och smet förbi tjejens väskdiskussion. Mina vänner hade mindre ryggsäckar så de väntade snällt i kön vid "korgen". Då fick personalen se att de hade ryggsäckar och sade till dem att de inte behövde mäta ryggsäckar. Vi fattade ingenting. Min ryggsäck var mycket större än hennes handbagage och ändå var det henne de bråkade med.

Jag tror att de inte tycke att de hade tid att kolla alla ryggsäckar. Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

Svar på tråden handbagage? ryanair...?