• Anonym (avlider snart)

Vägglöss!!!! HJÄLP!

Jag har vägglöss här hemma!
    Och avlider snart för det är så fruktansvärt äckligt....
    Verkar ha spritt sej över hela lägenheten och har ett barn på 1 ½ år samt husdjur..
    Anticimex har varit här men det känns som det inte kommer hjälpa alls..
    Hela min sons säng var full med detta :S (som jag slängde direkt)
    Jag själv har FULLT med bett av dom...
    Så snälla ni där ute som har tips till mej om att få bort detta säg det!
    Det kan vara företag som kommer och tar bort det, nått man kan göra själv, köpa medel i affären??
    Har ni haft detta?!? Hur fick ni bort det????

SNÄLLA SNÄLLA HJÄLP MEJ!!!!
    Så psykiskt påfrestande..

Gråter
  • Svar på tråden Vägglöss!!!! HJÄLP!
  • Anonym (?)

Var kommer de ifårn? Har du släpat n nån möbel eller liknande och fått med dig dem in?

Bor du så du hur är det hyresvärdens ansvar. Isf be att få en tillfällig lya att bo i. Förstår att det är vidrigt din stackare..

• Anonym

Vägglöss följer med sängkläder/textilier. Därför har jag slutat ta med sängkläder när jag åker bort (om jag gör det kastar jag dem. Och jag säjer åt gäster att de inte behöver ta med sängkläder om de kommer till mej). Och de blir allt vanligare i Sverige igen.

Jag antar att Anticimex sagt att alla textilier, täcken, kuddar, madrasser, mattor osv som inte går att tvätta i minst 60 grader, måste värmebehandlas. Plastas in noga och ex stå i en bastu i 80+ under några timmar för att lössen ska dö. De tål kyla utan problem, men börjar må dåligt redan vid 40 +, vid 60+ är de flesta döda.
    ALLA textilier måste behandlas, gärna samtidigt. Och sen ska lägenheten sprutas.
    Sen kan man flytta in igen.

Men risken är att lössen finns hos grannarna också. De flyttar ju runt tilll maten.

Svar på tråden Vägglöss!!!! HJÄLP!