• Iluna

ont efter ipren sup?

under ett dygn har min son fått alvedon suppar, han har inte velat ha men de har ändå gått att ge han..han har inte klagat på ont... men febern har inte kunnats hålla ner..så nu gav ja först en alvedon..sen ett tag efter ipren..å nu skriker han att de gör ont i rumpan..hur kommer de sig? de borde väl inte kännas annorlunda med ipren den är ju precis lika som alvedon...

• Svar på tråden ont efter ipren sup?
  • Lumo

De kanske svider mer??? Skippa dem då. Klagar han sen igen på alvedonen så ksnske han är öm eller har ett sår däruppe som svider?

Testa flytande febernedsättande istället. Blanda ev med outspädd saft om det inte går ner.

• Iluna

men alvedon hjälper inte..hade de ett dygn och fick inte mer febern mer än till 39,2 ipren fick ner den till 37.5 nästan direkt... flytande går inte alls... han har nått trauma med det fårn hans tid som öronbarn och all itvingande av kovepenin :/

• Lumo

Srackarn. Har ni försökt med ipren igen? Kanske bara var just då det sved? Han kanske just bajsat eller var öm i övrigt.

Kan du inte testa flytande indränkt i något ätbart? En bulle, frukt eller i kräm? Då borde det inte smaka så illa o kanske slinka ner?

Jag brukar blanda hostmedicinen min son behöver i lite vällung, som han gladelugen dricker. Kanske inte blir exakt lika bra effekt, vad vet jag, men det brukar funka iaf.

• Juni 06

Sådär var min stora son. Han fick ont av ipren men det gick över. Ipren är det ända som hjälper på honom.

• Iluna

har vart på akuten hela dagen..han har lunginflammation..fick antibiotika 3ml två gånger om dagen i 7 dagar..har tagit oss två timmar att få i de första tre ml..vi har föröskt med allt, blanda med saker osv..göra de till en lek...tillslut sluta de med att vi båda fick hålla i han och tvångs öppna munnen och spruta ner i svalget..ja kommer aldrig klara av denna vecka om det är så vi måste göra varje gång..känner mig helt förstörd... å de är sååå viktigt att han får i sig varje droppe annars kan han bli riktigt dåligt :(

• emla8282

Min son (2år) får också ont av ipren supparna. Och det är varje gång! Försöker undvika dem in i det längsta..

Svar på tråden ont efter ipren sup?