• Anonym

Vad tjänar du som arbetar på en enskild förskola (privat förskola)?

Lägger tråden här så ni som vill kan svara anonymt. Vad tjänar ni förskollärare som arbetar privat? Jag blev anställd igår på en enskild förskola och fick lönehöjning från 20500 kr som jag tjänade inom den kommunala förskolan till 22500 kr. Jag är nyexad och har endast jobbat 3 månader innan. Tycker ni jag fick bra lön? Jag vet att jag har skitlön i jämförelse med andra högskoleutbildade. Men jag skulle vilja veta vad ni andra förskollärare inom den privata sektorn tjänar? =)

• Svar på tråden Vad tjänar du som arbetar på en enskild förskola (privat förskola)?
  • Anonym

Jag fick 22000 på en privat förskola efter att ha arbetat kommunalt i 6 månader efter min examen. Ingen höjdarlön, men bättre än innan och vi har relativt små barngrupper och andra okej löneförmåner

• Anonym (x)

Anonym i inlägg i, vilka löneförmåner då?

• Anonym ((i inlägg 1))

Fria måltider, kaffe och frukt, massagestol, 2000 kr friskvårdsbidrag per år och trevliga planeringsdagar då vi alltid åker någonstans tillsammans över natten bland annat.

• Anonym

Jag kommer också ha det betydligt bättre än på mitt gamla jobb. Jag börjar i januari och då kommer vi endast ha 12 barn första terminen!! På fyra anställda! Det är en liten förskola som max kommer ta emot 20 barn. All mat lagas på plats från grunden med bondenära produkter. Friskvårdbidrag, kläder, plus att jag kommer att kunna förhandla upp lönen sen.

• Anonym (privat)

Jobbade på en kommunal förskola i några månader och tjänade 23.000 som nyexad, fick sen 24.500 på mitt nya jobb på en privat förskola med förmåner som friskvård, hemlagad mat, små barngrupper, fria måltider, kläder, betald övertid x 1.5 och sen en helt underbar chef som verkligen engagerar sig i sina anställda.

Jag är jättenöjd med mitt byte även om lönen inte ökade så mycket men det kommer nästa år, har missat lönejöjningar 2 gånger nu pga nytt jobb men jag vet att lönen kommer att höjas nästa år.

• Anonym

Privat: Jobbar du i sthm? Jag jobbar i uppsala, är ju lite lägre löner där i snitt tyvärr.

• Anonym

Förskolan som jag ska börja på öppnar i januari. Första terminen ska vi bara ha 12 barn, varav två är mina egna! =) Känns helt underbart att få arbeta tillsammans med mina egna barn! De som driver förskolan är mor och dotter och hennes svärfar sköter ekonomin.

Men sen måste jag fråga, ni nämner att ni får kläder, fria måltider och friskvårdsbidrag, det har man ju inom kommunal också eller? Det hade då jag iaf =)

• Anonym

Ingen annan?

• Anonym (barnskötare)

jag arbetar på en kommunal förskola. Dock e jag "bara" barnskötare. va klar med den utbildningen 2006. Har jobbat i 7 år inom förskola.
    Jag har nu 20 000 i lön...

Som nyexad barnsköater började ja på en privat i sthlm där ja fick 17.500 i ingångslön....

• Anonym

Jag ar bsk ,har 22000,jobbar pa privat forskola i sthlm och har arbetat manga ar i forskolan.

• Anonym (privat)
    Anonym skrev 2010-11-26 20:22:50 följande:

Privat: Jobbar du i sthm? Jag jobbar i uppsala, är ju lite lägre löner där i snitt tyvärr.

Ja jag jobbar i stockholm, hade nog kunnat få upp lönen ännu mer men jag är nöjd som det är nu och älskar mitt jobb.

Min kompis som blev färdig i somras fick 26.000 kr som lön men det är rätt ovanligt att man får det som ingångslön och det är också på en privat förskola.
  • Anonym (personalansv)

hej,

jag är personalansvarig på en privat förskola i gbg, våra pedagoger ligger mellan 24.800:- och 25.500:-

Vi har även friskvård 1000:-/ år och kläder 1000:-/år. Fri mat, julbord, avslutningsmiddag, kickoff middag.

Tilläggas skall att kunde vi betala mer så skulle vi, dom är fantastiska, vår personal!

• Anonym

Jag sökte jobb nyss på en privat förskola vid Mossebacke i Stkhlm. Skulle få 18.000 i månaden som timvik utan utbildning. har dock en annan lärarutbild som inte räknades alls för att man skulle just vara barnskötare el förskollärare. De har superkris på personal i denna förskola och i de flesta förskolor...så ja tackade nej!

Svar på tråden Vad tjänar du som arbetar på en enskild förskola (privat förskola)?