Kan man ha babyskydd i baksätet när det finns sidoairbag?
En dum fråga kanske som ALLA utom jag vet svaret på... Om ni vet, vart kan jag finna det dokumenterat?
En dum fråga kanske som ALLA utom jag vet svaret på... Om ni vet, vart kan jag finna det dokumenterat?
Jag skulle inte tro att sidokrockkudde är några problem med babyskydd, men ring eller åk förbi din bilhandlare (som har ditt märke) och fråga dem. Hade det varit ett problem hade det garanterat funnits minst lika mycket info om det som om krockkudde och barnstol fram.
Inga problem. Sidokrockkuddar är inga problem i kombination med bilbarnstolar
Kolla instruktionsboken till din bil, i vår instruktionsbok står det tydligt att det går bra att ha babyskydd i baksätet trots sidoairbags!
Det är stor skillnad på hur krockkudde fram och på sidan funkar. De fram blir ju jättestora och trycks mot passageraren. Sidokudde är mer som en uppblåsbar rullgardin. Så det är okej.
Ja.
Däremot får du absolut inte ha en bakvänd bilstol som låses av stolen framför (alltså en som stöder på stolen istället för stödben) om du har sidokrockkudde. Det fick en vän reda på när de skulle beställa reservdelar till sin stol (stödbenet hade tappat skruvar) och undrade om de kunde bara ha den mot framförvarande säte istället.
Tusen tack för alla svar!!