• Anonym (Ledsen FRU)

Trött, arg och uppgiven

Hej,

Jag vill säga att jag är 3-barns mamma och den yngste är 5 månader. Jag mår rätt så dåligt. Dels att jag känner nu krav och gå in att jobba för att hjälpa till eknomisk hemma.

Problemet är att jag älskar min man, men har ingen lust för honom längre. Jag vill leva men samtidigt vara för mig själv. Har inte lust att göra något roligt med honom eller barnen.

Jag ammar inte och min kropp fungerar som den ska. Dock sitter länge på nätterna och tänker och tänker om hur jag ska ta mig ur utan gå vilse.

Vi är gifta sedan 10 år och har det rätt så lugnt och det är det som kanske saknas, lite spänning. Vi har svår med barnpassning. Nu har jag börjat jobba extra inom vården för att ha råd med hus och familjelivet. Samtidigt vill jag komma ut och träffa nya kamrater.

Jag har varit hos läkaren och säger att inget ovanligt, helt normal och ingen depression. Det tror inte jag heller.

Det känns att jag har tappat gnistan till lust och glädje med min man. Han är rätt tråkig och jabbar en hel del själv.

vad ska jag/vi göra. har inte velat prata om det för honom och vill inte såra honom. Han älskar mig och söker min närhet, dock jag backar och hittar orsak.

Snälla, är äktenskapet på väg att ta slut eller vad saknas i vårt liv med 3 små barn?

Tack, snälla.

• Svar på tråden Trött, arg och uppgiven
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Ibland hamnar man i perioder i livet när man behöver tänka till och fundera över hur man vill ha det och vad som är viktigt. När man har flera barn är det lätt att förlora sig själv i alla måsten. Du behöver nog göra lite aktiviteter på egen hand för att få stimulans och avkoppling. Du och din man behöver också prata och närma er varandra på olika sätt. Det verkar som om ni kommit lite ifrån varandra. Ibland är inte sexlusten på topp, speciellt inte när man har små barn. Det är helt normalt. Jag tror att du och din man också behöver tänka på att vårda er relation. Försök att göra något på tu man hand, ha det lite mysigt hemma tillsammans och det behöver inte vara sex om du inte känner för det. Att visa varandra uppskattning är jätteviktigt.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Trött, arg och uppgiven