kan 6-7 månaders bebis smaka äpple?
kan man ge en 6 månaders bebis en äppelbit? (vi har en smaksked med nät på som man lägger frukt i så de ej kan sätta i halsen) eller är äpple för starkt?
kan man ge en 6 månaders bebis en äppelbit? (vi har en smaksked med nät på som man lägger frukt i så de ej kan sätta i halsen) eller är äpple för starkt?
Äpple finns ju i barnmatspure från 4 mån så varför inte.
Själv kanske jag inte skulle ge det som första smakportion om han inte smakat något annat innan, annars är det bara att köra på och hur mycket äpple får bebisen i sig genom nätpåsen, max någon tsk kanske ?
vår tjej älskar att gnaga på kalla äppelklyftor, är säkert skönt för tandköttet innan tänderna kommer och smakar samtidigt gott!
Riv äpplet vetja. Vid den åldern åt mitt barn stora bitar av det mesta. Han kunde tom gnaga råa små morötter. Men börja smått såklart, när du ser att det funkar så ge större bitar. Päron är ju oftast mosigare o kan vara lätrare att äta.
Min son tycker äpple är surt. Men han gillar när jag kokar äpplebitar ihop med lite kanel och sedan mixar det till puré! han är 6 månader.