• Anonym (What to do?)

Hur ska jag förklara att jag vill ligga lågt?

Jag har kontakt med en kille på internet, vi har såå mycket gemensamt - verkar ha samma personlighet, samma intressen, längtar båda efter att skaffa barn o.s.v.
    Nu har vi hunnit prata länge, och han tog upp att ses. Men jag är inte redo. Faktum är att jag tvivlar på om jag någonsin kommer att bli det? Jag har nämligen Social Fobi, som jag förmodligen behöver få hjälp med innan jag ens funderar på att träffa killen i fråga. Dock är min livssituation nu inte passande för att få hjälp (har 0% sociala kontakter).. men jag väntar på att få tag på ett barnvaktsjobb, som ju är ett bra sätt att knyta kontakter skulle jag tro.

Mycket svammel nu kanske men jag undrar... hur ska jag förklara att jag måste ligga lågt? Det känns så kluvet. En dag - när vet jag inte - skulle jag säkert gärna träffa honom och kanske inleda något. Men nu? Jag tror inte att jag fixar det. Jag behöver ta tag i mig själv först.
    Känns nästan som om jag borde säga "tack och hej", men helt och hållet vill jag ju inte. Bara just nu. Faan vad svåååårt...

• Svar på tråden Hur ska jag förklara att jag vill ligga lågt?
  • Glädje58

hej ts, ni kan väl träffas som vänner. Du behöver väl inte känna någon press att bli ihop redan nu. Sedan är det stor skillnad mellan att bara umgås via nätet och ses i verkligheten. Låt det bli en vänskap.

• Anonym (What to do?)

Jo, jag vet. Men grejen är att det är precis lika stort och läskigt för mig att träffas som vänner.. Så som det är nu känner jag mig inte mogen att träffas. Alls. Och jag vet inte hur jag ska lägga fram det. :/

• Registrerad

tycker du kan skriva ungefär så som du skrev i den här tråden :) att du måste ta tag i dig själv först, och att du har social fobi.

• Glädje58

Då har du ändå ett ypperligt tillfälle att bryta ditt mönster. Jag är tyvärr inte insatt i social fobi. Men det känns som det är något du måste ta tag i själv, kanske med hjälp av utbildad person. Men det är åndå du som måste göra jobbet, om du förstår vad jag menar.

Det som är bra i detta fall är att du har kommunicerat mycket med honom och du vet vad ni tycker om att prata om. Fortsätt i samma bana när du träffar honom. Gör gärna upp vad du vill prata om innan du möter honom så är du bra förberedd. Jag tycker att ni stämmer träff på nåt cafe för där behöver du inte sitta så länge om det inte känns bra.

Har du pratat med honom ang din fobi?

• Anonym

bor ni långt ifrån varandra då så ni måste "verkligen träffas hela tiden fast det inte känns bra"

Svar på tråden Hur ska jag förklara att jag vill ligga lågt?