• JagOchDu2

Recept på Lussebullar utan saffran plzzz :)

Hej tänkte baka imon med lilltjejen och skulle villja ha tag på ett smarigt lussebulle recept utan saffran och kessella. Men det ska vara kadenumma i :) ngn vänlig själ som har ett sådant?

• Svar på tråden Recept på Lussebullar utan saffran plzzz :)
  • Umm Elias

låter som vanliga vetebullar typ, gör efter ett vamligt recept, typ vetebullar och rulla som som lussebullar istället? Alla kanel/vaniljvetebullar innehåller kardemumma..

• MåsteHittaPåNågot

Hm, lussebullar utan saffran och kesella = vanlig bulldeg formad i lussebullsform? Men jag tänker kanske fel?
    (Vanlig bulldeg- se kungsörnens mjölpåse.)
    Lycka till!

• MåsteHittaPåNågot
    Umm Elias skrev 2010-11-27 22:25:23 följande:
    låter som vanliga vetebullar typ, gör efter ett vamligt recept, typ vetebullar och rulla som som lussebullar istället? Alla kanel/vaniljvetebullar innehåller kardemumma..
    Nja, alla kanel/vaniljvetebullar innehåller kardemumma om man vill, inte annars. Själv använder jag nämligen aldrig kardemumma. Tror tom att det står kardemumma inom parantes på många recept.
  • Beckiz86

Du kan blanda i gurkmeja i degen så ser dom ut som lussebullar :)

• Beckiz86
    Beckiz86 skrev 2010-11-27 22:31:42 följande:
    Du kan blanda i gurkmeja i degen så ser dom ut som lussebullar :)
    Glömde säga att gurkmejan inte smakar i bullarna, utan ger den härliga färgen :)
  • JagOchDu2

För mej är det lussebullar :P har alldrig haft i saffran som liten för det smakar päck enligt oss :P å nu när jag ska göra egna så vill jag ha samma våra riktiga lussebullar utan saffran :)

• JagOchDu2

Men va shiter inte jag i färgen då hihi jag vill bara ha mina lussebullar utan saffran el konstig färg :P men tack för tipset ialla fall :)

Svar på tråden Recept på Lussebullar utan saffran plzzz :)