• Eme1ie

Syskonvagn? Erfarenhet av Icandy någon??

Hej vi väntar barn nr 2 nu i början på mars. Och har en dotter född i november 09 så det kommer vara 1 år och 4 månader endast mellan dom. Vi kommer behöva en syskonvagn och har haft sååå svårt med att hitta en bra vagn.

Vi har bestämt att inte ha en bred vagn eftersom dom är så fruktansvärt stora och klumpiga och blir jätte jobbigt på bussar och affärer osv. Först tittade vi på en britax b dual men vi tyckte den kändes för hög och sen vart det en baby jogger city select men den vart för lång.

Nu har vi börjat titta lite på Icandy peach blossom eller Icandy pear. Verkar vara en kanon vagn och känns jätte bra. Men min stora fråga är nu ifall det är någon som har erfarenhet av Icandy syskonvagn? Och hur funkar dom i snön? Dom säger ju att det ska bli lika mkt snö i år som förra. Är lite orolig hur det ska gå med dom små hjulen fram?

Skulle bli super glad för lite åsikter och så ifall någon vet =)

Tack

Mamma till Felicia 091106
  • Svar på tråden Syskonvagn? Erfarenhet av Icandy någon??
  • Jakobs mamma

¨Hej!
    Vi har en iCandy pear till våra barn som det är 18 månader emellan. Den funkar toppen på alla sätt och vis. Är väl inte helt suverän i snön, men är det någorlunda plogat så funkar det utmärkt. Smidig, vi tar oss omkring i innerstan mycket smidigt faktiskt tycker. Men om du tror att din lilla kommer att vara litet större än genomsnittet ska du nog välja en annan bredare vagn, för liggdelen är litet trång och har en konstig stålpinne i fotändan där man måste peta ner fötterna. Lycka till med vagninköpet.

• Eme1ie
    Jakobs mamma skrev 2010-11-27 22:29:46 följande:

¨Hej!
    Vi har en iCandy pear till våra barn som det är 18 månader emellan. Den funkar toppen på alla sätt och vis. Är väl inte helt suverän i snön, men är det någorlunda plogat så funkar det utmärkt. Smidig, vi tar oss omkring i innerstan mycket smidigt faktiskt tycker. Men om du tror att din lilla kommer att vara litet större än genomsnittet ska du nog välja en annan bredare vagn, för liggdelen är litet trång och har en konstig stålpinne i fotändan där man måste peta ner fötterna. Lycka till med vagninköpet.

Oh tack för svaret. Nja min första var väldigt liten och kort och tror det blir samma med denna. Då både jag och sambon var väldigt små. Men ska ta mig iväg och testa vagnen lite men det är guld värt att höra vad andra som har vagnen tycker. Så tack så jätte mkt för svar =)
  • Jakobs mamma

Vet ju inte var du bor, men bor du i Stockholm så kan man få låna hem vagnen för att testa med hiss, bilen etc. från en affär i Vasastan som heter Bonti. Får dock inte köras utomhus. Lycka till nu!

• Eme1ie

Det vart en Icandy peach blossom är såååå nöjd :D

• Kaerlighet

Jag har bara hört bra saker om iCandy som syskonvagn, men måste ju tipsa om Bugaboo Donkey som kommer i mars.. ;D

• Eme1ie
    Kaerlighet skrev 2010-12-08 22:23:59 följande:
    Jag har bara hört bra saker om iCandy som syskonvagn, men måste ju tipsa om Bugaboo Donkey som kommer i mars.. ;D
    ja den kommer bli nya trenden tror ja med . Vi kunde dock inte vänta till mars eftersom bebisen kommer i början på mars :)
Svar på tråden Syskonvagn? Erfarenhet av Icandy någon??