• AnnaiHammarby

Amningsplatser + skötrum i Stockholm - tips mottages!

Jag söker tips på vart man kan amma/byta blöja på bra ställen i Stockholm. Både akutställen och hängvänliga ställen. Vintern har ju gjort entre och att amma på en parkbänk blir lite kallt...

Här kommer mina tips, men fyll gärna med flera! Det är liksom det som är min poäng.

Akuta ställen:

???

Hängställen:

Mio/Waynes Coffee - Sveavägen Karta

Har inte ammat här själv men har fått tipset. Man går in i Mioentrén och tar rulltrappan upp. Där - med utikt åt Sveavägen - ligger Waynes Coffee. Lite svårt att hitta dit och därför är det tydligen rätt lugnt.

Sickla Köpkvarter Karta
    Finns amningsrum + bra skötrum bredvid Polarn och Pyret. Halleluja!
    I Dieselverkstan finns dessutom två mycket luftiga matställen. Ett fik och ett matställe. Mycket ytor att springa på.

Stories i Skrapan - Götgatan Karta
    Lite stökigt, men mycket yta. Många barnfamiljer.

• Svar på tråden Amningsplatser + skötrum i Stockholm - tips mottages!
  • eragylf

Liljeholmens galleria har bra amningsrum + skötplats på övre våningen, precis vid hissarna (gratis). Ett skötbord och 3-4 stolar för amning, men litet rum. Kostar att komma in till toaletterna om förälder behöver gå på toa.

Skärholmens galleria har amningsrum med två soffor och gott om plats. Stor yta att parkera barnvagnen. Två skötplatser och toalett för förälder. Kostar 5-10 kr dock. Tag hiss ned en trappa vid restaurangerna.

• AnnaiHammarby

Åh Wow! Tack för svaret. Det är i Galleriorna man ska hänga alltså...

• lightfish

Nacka Forum
    Har separat skötrum och väggfasta bänkar där man kan sitta och amma. Inte superlugnt men helt ok.

• Charlie02

Bromma Blocks han jag verkligen rekommendera! Amningsrum och alltihopa!

Svar på tråden Amningsplatser + skötrum i Stockholm - tips mottages!