nalle3 skrev 2010-12-03 12:31:10 följande:
Hej hej =)
Nu har jag fått min bebis =)=) Blev en pojke som föddes i måndags..
Jag började få värkar kl 7 på måndagsmorgonen.. jag var inte så säker på om det var värkar så jag tog två panodil kl 8 men de hjälpte inte..
Värkarna kom väldigt tätt och de var väldigt kraftiga.
Efter några timmar så kom de med 4-5 min mellanrum, så jag ringde förlossningen vid 13 tiden och hon sa att när jag känner att jag inte kan stanna hemma längre så ska jag åka in..
Så efter en halvtimma så åkte jag in, och i bilen så blev de väääldigt starka.
Gick in på förlossningen och de satte på ctg kurvan men jag kände att jag inte kunde stå ut i 20-30 min med kurvan på, så jag ringde på en barnmorska och sa det.
Så kom en annan bm in o skulle undersöka hur mycket jag var öppen och det va 6-7 cm.. Så jag fick lustgasen direkt. Och värkarna var verkligen kraftiga och efter någon timma när lustgasen var på max och den inte hjälpte så bad jag om epidural, men barnmorskan berättade att den inte skulle hinna ge effekt, så hon bad mig lägga undan den istället så jag födde utan bedövning.
Kl 17.53 föddes vår son. =) 3400g och 51cm lång
Grattis! Åh så härligt o vilket bra förarbete du gjorde hemma även fast det blev på smärtlindrande förlust! lycka till med gossen nu o njuuut!
Jag är fortfarande väldigt tjock! bf+6 idag men snart hoppas jag att lille vilden kommer ut! Var inne på fl igår då hon vände seji tvärläge kvällen innan. hon hade dock vänt sej rätt igen. de förstökte göra hinnsvepning men kunde bara vidga lite, tror inte det hjälper speciellt.