• nalle3

Täta sammandragningar bf+7

Hej..

Jag har gått över bf med en vecka nu och nu i några dagar har jag haft täta starka sammandragningar, och nu speciellt idag så är det mer..
    Den senaste stunden så har jag haft sammandragningar nästan var 3:e minut.. de gör inte ont men är bara obehagliga och så har jag väldigt ont i ryggen oxå.

Någon som haft så eller vet om det kan vara nåt på gång?
    Jag väntar hela tiden på att få värkar, att det ska göra ont.. Men behöver det alltid göra ont för att förlossning ska starta?

Det här är mitt andra barn men förra gången så blev jag igångsatt i v 42+0 och innan dess kände jag aldrig sammandragningar/förvärkar, så jag vet inte riktigt hur det ska kännas innan det börjar.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Täta sammandragningar bf+7
  • Adora1

Blev själv igångsatt så jag hade aldrig "naturliga" värkar ...Ville bara säga lycka till och hoppas bebisen kommer snart!

• mammaSöt

ring in till förlossningen och fråga hur de tycker du ska göra :) Lycka till!!!

• student

är i nästan samma sits som du! Bf + 2, har täta sammandragningar men de gör inte ont- är mest obehagliga o de kommer bara på kvällen. i fredags var jag hos bm o då var tappen mjuk så jag antar att jag är i latensfasen o att varje värk ändå tillför något. Blev oxå igångsatt förra grav så har inte vart med om detta heller!
    Jag tycker du ska ringa till fl o höra! Hoppas det kan vara på gång för oss snart! Uppdatera gärna hur det går!

• nalle3

Hej.. Tack för era svar!

Det är mycket bättre idag, det är absolut inte som igår..
    Men jag har tid hos barnmorskan på tisdag, så jag får se vad hon kommer göra hehe..

Men när bestämmer de tid för igångsättning? Nästa vecka på lördag kommer jag ha gått över bf med 2 veckor..
    kommer barnmorskan ge mig en tid direkt då om jag inte fött än?

• student

beror nog på var man bor, här i linköping får man tid för "bedömning av igångsättning" v. 41+6,  Du kommer säkert få en tid till nästa fredag om det är likadant som här. Jag kommer inte ihåg vem som gav mig tiden när jag blev igångsatt, men en tid får du antingen av bm eller av fl.

jag har haft förvärkar/värkar sen 13-tiden idag, satt mkt i ryggen o det spänner o drar typ där ligamenten är. Kommer mest när jag ligger ner o avtar när jag är uppe o rör mej. Tog alvedon o dusch nu o det har avtagit, Önskar mej lite smärta nu!!!

• Adora1
    student skrev 2010-11-28 15:50:33 följande:
    beror nog på var man bor, här i linköping får man tid för "bedömning av igångsättning" v. 41+6,  Du kommer säkert få en tid till nästa fredag om det är likadant som här. Jag kommer inte ihåg vem som gav mig tiden när jag blev igångsatt, men en tid får du antingen av bm eller av fl.

jag har haft förvärkar/värkar sen 13-tiden idag, satt mkt i ryggen o det spänner o drar typ där ligamenten är. Kommer mest när jag ligger ner o avtar när jag är uppe o rör mej. Tog alvedon o dusch nu o det har avtagit, Önskar mej lite smärta nu!!!
    Hoppas det är på gång för dig! Spännande med "naturliga värkar" denna gång om du blev igångsatt förra gången!

nalle3, hoppas du får hjälp av bm på tisdag! Hin kanske kan hinnsvepa lite?
  • nalle3

Hej hej =)

Nu har jag fått min bebis =)=) Blev en pojke som föddes i måndags..Glad

Jag började få värkar kl 7 på måndagsmorgonen.. jag var inte så säker på om det var värkar så jag tog två panodil kl 8 men de hjälpte inte..
    Värkarna kom väldigt tätt och de var väldigt kraftiga.
    Efter några timmar så kom de med 4-5 min mellanrum, så jag ringde förlossningen vid 13 tiden och hon sa att  när jag känner att jag inte kan stanna hemma längre så ska jag åka in..
    Så efter en halvtimma så åkte jag in, och i bilen så blev de väääldigt starka.

Gick in på förlossningen och de satte på ctg kurvan men jag kände att jag inte kunde stå ut i 20-30 min med kurvan på, så jag ringde på en barnmorska och sa det.
    Så kom en annan bm in o skulle undersöka hur mycket jag var öppen och det va 6-7 cm.. Så jag fick lustgasen direkt. Och värkarna var verkligen kraftiga och efter någon timma när lustgasen var på max och den inte hjälpte så bad jag om epidural, men barnmorskan berättade att den inte skulle hinna ge effekt, så hon bad mig lägga undan den istället så jag födde utan bedövning.

Kl 17.53 föddes vår son. =) 3400g och 51cm lång

• student
    nalle3 skrev 2010-12-03 12:31:10 följande:

Hej hej =)

Nu har jag fått min bebis =)=) Blev en pojke som föddes i måndags..Glad

Jag började få värkar kl 7 på måndagsmorgonen.. jag var inte så säker på om det var värkar så jag tog två panodil kl 8 men de hjälpte inte..
    Värkarna kom väldigt tätt och de var väldigt kraftiga.
    Efter några timmar så kom de med 4-5 min mellanrum, så jag ringde förlossningen vid 13 tiden och hon sa att  när jag känner att jag inte kan stanna hemma längre så ska jag åka in..
    Så efter en halvtimma så åkte jag in, och i bilen så blev de väääldigt starka.

Gick in på förlossningen och de satte på ctg kurvan men jag kände att jag inte kunde stå ut i 20-30 min med kurvan på, så jag ringde på en barnmorska och sa det.
    Så kom en annan bm in o skulle undersöka hur mycket jag var öppen och det va 6-7 cm.. Så jag fick lustgasen direkt. Och värkarna var verkligen kraftiga och efter någon timma när lustgasen var på max och den inte hjälpte så bad jag om epidural, men barnmorskan berättade att den inte skulle hinna ge effekt, så hon bad mig lägga undan den istället så jag födde utan bedövning.

Kl 17.53 föddes vår son. =) 3400g och 51cm lång

Grattis! Åh så härligt o vilket bra förarbete du gjorde hemma även fast det blev på smärtlindrande förlust! lycka till med gossen nu o njuuut!

Jag är fortfarande väldigt tjock! bf+6 idag men snart hoppas jag att lille vilden kommer ut! Var inne på fl igår då hon vände seji tvärläge kvällen innan. hon hade dock vänt sej rätt igen. de förstökte göra hinnsvepning men kunde bara vidga lite, tror inte det hjälper speciellt.
Svar på tråden Täta sammandragningar bf+7